23. nov. 2009

MANDAG IGJEN !

Så er denne helgen over, dagene bare
forsvinner. Har begynt å ha vekkeklokke
hver dag igjen, gidder ikke sove bort tiden
min. Det er så godt å stå opp tidlig, setter den
gjerne på 6-halv 7.


Denne helgen har vært kjempe koselig. Fredag var
vi på besøk hos min kusine og hennes mann. Vi hadde
så mye å snakke om, tiden bare forsvant. Vi var der ved
19 tiden og jammen var den halv to før vi fikk somlet
oss til å reise hjem.


Vi har ikke besøkt dem i deres nye(egentlig lenge siden
de kjøpte seg det) hus, så det var virkelig på tide at
vi dro på besøk. Kjempedeilig mat og drikke og mange
timer med kos. :o)


Lørdag var det Fredrikstad som sto på tur. Jeg ringte på
en gammel buesofa i skinn (rødbrun). De skulle ha 1000,-
for den inkl. et salongbord med glassplate. Det er i eik, egentlig
var det litt slitt, men polerte det og tok på olje. Nå ser det ikke
så aller værst ut egentlig.


Deilig å få en sofa i tv. stuen som vi ikke behøver å skure hver gang
vi har sølt noe i den. Barnebarna er jo også ofte på besøk så det
kan til tider være masse å fjerne :o). Fikk solgt vår gamle sofa og
salongbord så nå venter jeg på avlevering.

Etter Fredrikstad turen ble vi bedt til naboen på middag. Deilig
mat og drikke. Vi gikk tidlig hjem klokken var vel ikke mer enn 22.00.
Jeg skulle montere og demontere møbler. Jobbet til halv 3, da var
jeg skikkelig sliten og varm. Sofaen ble rengjort og innsmurt med shampo
og skinnmiddel. Må jo ha den rein og fin. Da det var gjort la jeg meg
ned for å kjenne på komforten, jeg sovnet selvfølgelig. Våknet fortomlet
kl. 8 på søndagen, hvor er jeg..... Sofaen var super deilig å ligge i
så jeg er fornøyd.

Bestilt ved , han kommer snart. Men
det er jo så dumt at det pøser ned. Legger over pressening så får
håpe det ikke blir vått så vi ikke kan bruke det før til neste år igjen.




Dette er treet vårt, gleder meg til det blir hvitt av
rim, da er det sannelig flott. 
Nå regner det skikkelig, men det har sin sjarm det
også. Liker variasjon og det er det sannelig her :o)

Er inne for å redigere, bonden kom ikke i dette forferdelige
regnværet heldig vis, han kommer sikkert i morgen. Da har jeg
bestilt sol :O)


Ingen kommentarer: