30. jan. 2010

Kulden fortsetter hos oss


Dette bildet fikk jeg i dag av Per Erik som bodde
like nedenfor oss i
Drøbak. Han står på Parrstranda da dette
bildet blir tatt. Huset vi bodde i ligger like
ved flaggstangen øverst i bildet. Herlig bilde.
Fikk frem mange
følelser i meg gitt :o)


Her er det fortsatt kaldt, men inne er det værst.
Våknet i dag tidlig til +15 inne og det har vært
-13,4 ute i natt så kaldt er det.

Skulle få tørr ved i går, men han kommer ikke
før på mandag, trist men det får gå. Jeg får ta
meg en tur ut til mine 3000 l så sjekke om det
finnes noen jeg kan bruke.Regner med det
om ikke får jeg tørke det med føner ha ha.

Ellers så har vi passet Mathias og Mikael.
Mikael er syk så det var nok godt for
Marita og Martin å få litt barnefri. De kom tidlig
på torsdags morgen og ble hentet i går. Vi har hatt
det skikkelig koselig. Selv om det er veldig slitsomt
med to viltre gutter så er det verdt strevet :o)

Vi har kost oss med varme rundstykker, kylling til
middag med en deilig salat til. Guttene storkoste
seg. Mathias fant klypekurven min, det var skikkelig
gøy synes han. Lagde hånd, tog, hest og jeg vet ikke
hva. Han har en fantastisk fantasi det er sikkert.

Jeg hadde kjøpt meg en pose med tørket frukt, Mathias
synes dette så godt ut. Han tok tak i en neve med
svisker. Han puttet de inn i munnen og vips var de
spist opp. Svisker ja, han fikk reaksjon i magen
det er sikkert. Stakkar, jeg tenkte ikke at det var
et skikkelig avføringsmiddel, huff av meg. Jeg er
ikke helt meg selv tror jeg......

Men det gikk bra og bleier hadde jeg heldigvis
mange av. Vi fikk dusjet han etter hvert så da
mamma og pappa sulle hente han var det kun luft
i magen igjen :o).

Ellers så strikker jeg fortsatt, har bestilt masse garn
for jeg har selvfølgelig mange prosjekt på gang.

Skal snart ta frem noe annet jeg sysler med, det
er bunaden til Marita. ,Nå får jeg ta meg sammen så
jeg får sydd den ferdig.
Planen er å få den ferdig i år FØR 17 Mai. Har ikke
så veldig mye igjen egentlig, men den skal monteres
blusen skal  sys så ja det er mer enn nok som står igjen.
Det er Lierbunad jeg syr til henne. Nydelig er den,
jeg kan tenke meg en bunad selv, men det får
komme etter hvert når kiloene har forsvinnet :o)

Var hos legen på onsdag, hun sjekket vekten min, heldigvis
har jeg ikke lagt på meg noe til tross for at jeg ikke har
vært på trimmen den siste mnd. Da er det vel slik at
det stabiliserer seg og det er jo kjempe.

Nå får jeg ta meg en tur i vedboden og plukke ved :o)
Ha en fortsatt flott helg. Vi skal feire dagen min denne
helgen, får besøk av MMMM og naboene, det blir
kjempekoselig, gleder meg. Ja ikke til at jeg blir eldre
altså ......

Ingen kommentarer: