22. feb. 2010

KULDEN FORTSETTER

 
 

Dette er faktisk bilveien vår, utrolig at han
som måker ikke kom før natt
til søndag. Det har vært skikkelig vind og 
store snøskavler på opp til
to meter som har stengt fremkommeligheten
her i Granlia.

Men nok om det. Vi har vært sammen med
våre naboer i helgen, kost
oss med god mat og drikke. Da de skulle hjem, 
(vi bor ved siden av hverandre), måtte de brøyte 
seg vei gjennom den store skavlen som er vist 
på bildet over. Det var skikkelig artig å se på, 
snøen virvlet opp og de ble helt hvite over det hele.

Ellers sist uke har det gått i trim, snømåking og strikking. 
En tur innom MMMM har vi også rukket, samt  en tur 
til Sverige med Sandefjordferjen. Forkjølelsen er på 
opptur igjen, men nå er jeg så vant til det, så er 
egentlig ikke forundret.

Han som skulle levere veden kom på fredag, men
her var vi jo innesnødd så han
fikk ikke levert veden vår. Fikk tre vedposer av lasset 
for å kunne fyre litt i helgen.
Godt var det for her var det -15,9 på det kaldeste.

Har strikket tre monsterbukser, såler og et par 
votter, de skal jeg  beholde selv. Føler at uken
har gitt meg mye og det er en god følelse.
I dag kommer veden, skal få den fort inn for er redd det 
kommer mer snø. I morgen er det A-hus mannen skal til
undersøkelse før operasjon i ryggen. Blir med ham for da
slipper han meg av i Asker på vei hjem, skal jo trimme.

Har endel stikking på bestilling, 7 bukser, tøfler, votter og
en OL genser. Alt skal være ferdig før påske så skal nok få
tiden til å gå. 
Dette er  en av buksene og mine votter, før toving nå henger
de på snora til tørk. :o)
 
På lørdag måtte jeg måke den øverste terrassen 
for stuevinduet var helt snødd igjen. Selvfølgelig 
hadde terrassedøren fryst igjen så det ble måking 
av hele terrassen. Måtte bruke døren ut fra hobbyrommet
som ligger i den andre enden av huset :o).
Det var tungt ja, men utrolig deilig å være ute i 
vinden også. Det var skikkelig kaldt
på fingrene, det var derfor jeg strikket meg votter :o).
Videre denne uken er det masse å gjøre, tre 
dager på trim, strikking og sjekke ut ting vi skal
handle til barnebarna i fødselsdagsgaver. Det er jo
så mye de trenger så vi får være fornuftige i
valgene våre. Nå blir de snart henholdsvis 3 og 2 år,
tiden bare raser i vei. 

Tøfler jeg skal lage er slike som går helt til knærne,
herlige og varme, se bare her, de er skikkelig høye.
Våre barnebarn har fått og de blir brukt hver dag.



Nå kommer veden hører jeg, så da er det bare å
begynne :o) Det er jo bare 1000 l så regner
med at jeg klarer å få det inn ganske raskt.

Ha en flott uke videre, Mirra.



Ingen kommentarer: