21. mar. 2010

LØRDAGS KVELD

Så har jeg min alene kveld, det har vært herlig
så langt. Har fått syslet med mine ting. Kost meg
med strikking og gjort litt rent i huset.

Det er faktisk ganske deilig å ha noen timer alene
ikke så ofte jeg har det. I kveld er mannen og naboene
på konsert i Drammen, det er tre grupper som opptrer
Håper de koser seg alle sammen, tror de ble tilsammen
 8 stk. som skulle reise sammen.

Jeg har nå satt opp en liste over ting jeg må gjøre her
i huset av oppussing før vinteren kommer. Litt rart å tenke
så langt fremover, men tiden flyr jo så fort.

Listen er som følger:
Vinterhage males i påsken, nye gardiner kjøpes
før påske.

Neste prosjekt er utvendig maling av huset mens
mannen lager rekkverk og ny platting på forsiden.

Hagemøblene skal males ett strøk til, det innen mai.

Trekke om putene  i vinterhagen. Planen er at det
også bør skje innen mai . 

Male storstuen, det må gjøres i mai. Maling er
innkjøpt så det er egentlig bare til å starte. Men
har jo Tarzan, han må inn i et annet rom pga 
malelukten og alt styret. Har fått låne et lite bur
for å ha han i så lenge. Buret hans skal ut og
spyles med høytrykk og vaskes grundig.

Male ett strøk til i tv stuen for panelet har krympet.
Må skrape og male ett strøk til. Dette har
jeg tenkt å begynne på i august. 

Nå har jeg kommet ganske langt i mine 
gjøremål om jeg følger planen jeg har laget.
Har jeg krefter og lyst igjen før vinteren skal
jeg ta tre dører i den lille gangen utenfor soverommet
vårt samt lister og veggene der.

Har glemt å skrive opp at terrassen må vaskes og 
påføres to strøk med terrasse fornyer eller hva det
heter :o) kanskje det var trebitt????

Som du ser så har jeg masse å gjøre, ingen ferie på 
meg. Jeg har jo trimmen på Friskvern Klinikken også,
men dette skal jeg klare. Jeg har i hvert fall planene
i orden, tror jeg klarer dette også jeg da :o).

Nå strikker jeg på en av monsterbuksene til barnebarna,
de blir så våte og kalde i barnehagen så nå er det på
tide med mer skift. 

Var forresten i Sverige på fredag, gjett om det var masse
folk der. Rart man aldri møter noen kjente, for tror det
er mange av mine bekjente som tar turen over til Svinesund
og Nordby. Oi nå er jo klokken snart halv 1, kanskje på tide
å legge seg. Det kommer jo en ny dag i morgen, jeg liker
jo jo så godt når jeg står opp ved 7 tiden, før også egentlig.
Det er så herlig å se soloppgangen når det er klart vær.

Sov godt:)
Mirra 



Ingen kommentarer: