17. jun. 2010

Blomstene begynner som smått å blomstre

Velkommen :o)

I går fortsatte jeg med å gjøre klart for ny terrasse. Flyttet stener, fjernet ugress og en mengde med røtter til bunndekke plantene som var her. Fikk frem to fine rosebusker som nå står fint alene med en liten stenkant rundt. Er ikke helt ferdig der enda, men det kommer bilder etter hvert.

Var nå innom sjøsiden og der har det begynt å blomstre mer. Er så heldig å ha jordbær og blåbær i blomsterbedet. 

Her har blåbærene vokst seg til i en hylle i fjellet.






Denne blå tuen ble plantet i fjor.



Snart blomstrer denne lille tuen også. Denne får gule stjerneblomster.


      
 
Har laget en fin plass til en større plante der jeg fjernet stubben i fjor. Trodde jeg kjølpte en staude, men det var det dessverre ikke. Flott er den uansett, finner sikkert en stor staude til neste år.




I går kom MMMM på besøk. De skulle hjelpe Arnfinn med båten så den blir klar til vannet. Jeg passet guttene og vi storkoste oss. Var på besøk hos Jorunn og lekte hos henne. Denne gangen var det Mathias som ville være igjen, han gråt og gråt når de satte han i bilen. Trist når de gråter for at de ikke får være her. Men de kommer antagelig til helgen så da kan han jo ligge over. :o)

Nå skal jeg avtale med bonden når vi kan sette ut båten.

I går når jeg ryddet bort hagereskapene ringte telefonen. Jeg bråsnudde og snublet i en støpt kloss forran huset. Falt så lang jeg var, huff hvor vondt det var. Jeg måtte rope på Arnfinn for holdt på å besvime og kaste opp. Heldigvis så var det ingen brekte armer eller ben, men vrikket høyre fot, stort sår på kneet og noen små skrubbsår her og der. Det er meg i et nøtteskall. Alltid skal jeg snuble, sist fikk jeg snøfreseren over meg.......Det var sannelig vondt det også. 


Have A Nice DayNå får jeg avslutte hagen venter.



 

Ingen kommentarer: