2. jun. 2010

OPPUSSING AV STORSTUEN


Hei igjen.
Nå er jeg endelig ferdig med å male alle veggene i stuen. Er så fornøyd, alt kom mer til sin rett synes jeg. De flotte gamle møblene våre viser nå frem de flotte detaljene sine. Stuen er mye lysere og rommet virker faktisk mye større ut.

Her kommer bilder før og etter. 

Som man kanskje ser så var tre av veggene lys lilla og med mørke lilla malte blomster. (HUFF) Godt at det nå er helt borte. Har igjen å male alle listene, men det er for varmt oppunder taktet.

Her kommer noen bilder, dette er før malingen




Etter





Nå er det faktisk ikke så veldig mye jeg har igjen å fikse i dette huset, men noe er det jo selvfølgelig. Huset trenger jo ett strøk maling utvendig dette må jeg prioritere.  Mitt etterlengtede hobbyrom står fortsatt halvferdig, håper vi får det ferdig før vinteren så jeg får organisert alle hobbytingene mine.


HAGEN.

Hagen pusler jeg med hver kveld, har nå fjernet alle disse krypblomstene, det var sannelig en slitsom jobb. Trenger nå noen stauder både her og der, men det får komme etter hvert. Det et jo viktig å planlegge slik at de blomster til forskjellige tider.





Dette var litt av hva jeg har puslet med i det siste. Håndarbeidet har liggegt rolig denne uken, men i går strikket jeg litt.

På mandag var det både fødselsdagen til minste barnebarnet Mikael han ble 2 år og vårt sølvbryllup, tenk gift i 25 år (hvor har tiden blitt av). Vi feiret dagen vår på lørdag, de gode naboene våre Jorunn og Jarle arrangerte fest for oss. De serverte en herlig middag med tilbehør, som vanlig smakte det fortreffelig. Champis og en herlig blomsterbukket fikk vi, det setter vi utrolig pris på. Vi var ialt 9 stykker og festet til langt på natten. Jeg gikk hjem tidligere enn Arnfinn, jeg har jo stått på for å få ferdig stuen og hagen denne uken.

På søndag var det feiring av Mikael, vi var der ved 16 tiden. Ungene storkoste seg med lekene og alle de gode kakene. Marita og Martin hadde laget en herlig gelekake, nydelig smakte det. Oldemor til barna hadde med en fersk og nydelig eplekake. Grillet gjorde vi også skal ikke påstå at jeg var sulten da vi reiste hjem. :o).


Nå får jeg begynne med dagens gjøremål. Skal luke i hagen bak mot sjøen, har ikke hatt tid til å stelle der enda, men sommeren har jo akkurat begynt, men det trengs selvfølgelig.


I morgen og fredag er det trim, gleder meg :o)


Ha en flott uke videre, tenk onsdag alt.......

Slik så det ut i natt ca kl. 04.oo






 post signature

Ingen kommentarer: