6. jul. 2010

FOR EN HERLIG DAG

Så har jeg klart det igjen, forsovet meg til trimmen. Da blir det trim igjen på fredag, noe jeg ikke liker. Men det får gå for denne gang, ;o).

Solen skinner, jeg sitter i vinterhagen med strikketøyet og kaffen. Kan det bli bedre. Her er buksen jeg strikket ferdig i helgen, ble veldig fornøyd med den. Nå er jeg i gang med en ny bukse til Barnebarnet Mathias, han skal ha mye gult i den og Mickey Mouse i stompen, han ville ikke ha monster nei :o) 

Tror denne også kan bli fin når den blir ferdig.

Vi hadde besøk av Marita, Mathias og Mikael i går. Solte og koste oss ute i hagen. Guttene lekte med en av naboguttene Ken Robin, de fikk låne traktor og en gravemaskin. Skal si det var stas, glemte å ta bilder. 

I går kom det et stort frakteskip innover til Drammen. Båten ble tauet av en slepebåt forran og en som holdt igjen bak. Båtene ser små ut herfra, men den var kjempestor. Ikke rart de må ha hjelp av tauebåter når de skal gjennom Svelvikstrømmen.

WORLD SWAN

Ship Type: Cargo
Length x Breadth: 199m X 32m
Speed recorded (Max / Average): 10.8 / 8.3 knots
Flag: Philippines [PH]  Call Sign: DYDF
MMSI: 548223000  IMO: 9119098
I dag skal vi kose oss skikkelig, tror jeg skal fikse litt i hagen mot sjøen, der gror det over av blomster. Har naturtomt så det passer bra å plante litt her og der nedover fjellsiden innimellom de store røttene til Furua.

Ha en flott uke videre, dette ser lovende ut. Skyfri himmel og masse sol. Husk ta på krem med høy solfaktor.




Ingen kommentarer: