31. jul. 2010

LØRDAGS FORMIDDAG

God morgen
 Nå sitter jeg her i vinterhagen, strikker og ser utover sjøen. Solen titter frem, har laget meg en kanne kaffe. Det er enda ingen båter på fjorden, men de kommer nok snart. Det er godt og varmt i været, så satser på at været blir bra i dag så vi kan være litt ute.

Slik så det ut kl. 09.30 fra vinterhagen.

Det jeg strikker nå er denne buksen. Den skal leveres i dag,har ikke så mye igjen så har den nok snart ferdig.
I går sorterte jeg en mengde bunter garn som skal bli nye bukser. Det ble en full kurv (den jeg kjøpte i Sverige). Gleder meg til å ta fatt på jobben.



Det har jo regnet så mye i det siste bedene mine er igjen fulle av ugress. Den store Klematisen har nå begynt å blomstre, tomatene har blitt litt større, men agurkene er fortsatt i blomst. Ser ingen tegn på agurker enda :).

Blir det bra vær til uken skal jeg male huset ett strøk. Skal ikke ta vinduene denne gang, for regner med at vi skifter de ut til neste år. Det hadde vært deilig for vi har bare faste vinduer, ikke mulig å lufte. Det skal bli en annen type vinduer, har alltid ønsket meg slike. Trenger 6 i størrelse 140x140 og 4 i 110x110.


Vi har også diskutert varmepumpe, skal bestille en rådgiver for å sjekke hvor vi eventuelt kan ha en, og om det lønner seg.


Strikketøyet kaller.  Ha en fantastisk lørdag. :o)



2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Så koselig det høres ut. Du strikker jammen fort også!

MIRRA sa...

Hei.
Ja det var en herlig morgen. Det går fort unna med strikkingen, begynner en dag og er ferdig neste :o) med disse buksene. Er helt hekta, he he.