11. jul. 2010

Snart er helgen igjen over

Velkommen!
 

Så er det snart mandag igjen, men det skal bli godt å røre seg på trimmen igjen. Denne uken blir det tirsdag, onsdag og torsdag.

Nå er vi barnevakt for Mathias og Mikael. De kom midt på dagen i dag og skal bli her til i morgen utpå dagen. Det er godt at de vil være her, føler seg så elsket. Det går i 100, men hva gjør vel det så lenge de er snille.

I dag har det jo regnet endel så vi har vært litt inne. Men såsnart det sluttet å regne ville de ut. Det var rett bort til Jorunn og Jarle for å låne bilene deres. Vi koste oss der en drøy time, så var det inn i dusjen før kveldskosen. Nå sover de godt, har ikke sovet på dagen i dag så de var ganske slitene når de gikk i seng ved 8-9 tiden.

Vi fikk faktisk ved i går av Jarle som fikk det av arbeidsgiveren sin. Litt av ett lass, men vi får låne kløyver så da skal det gå ganske greit å få den i passe størrelse og inn i vedboden. Vi skal dele det likt, det er jo kjempeflott. Masse penger spart.

Planen vår går ut på at en av mennene bruker motorsagen, den andre klyver og vi damene frakter hver vår trillebår til bodene våres. Så avslutter vi hele jobben med iskald øl og en stor gryte gammeldags lapskaus.

En ting er i hvert fall sikkert vi har kjempesnille naboer :-).

I og med at vi ikke har vært annet enn ute i helgen har jeg ikke strikket mye. Arnfinn reagerer veldig på at jeg strikker hele tiden, han sier det er så trist og kjedelig å se meg sitte der (he he). Så denne helgen har jeg vært med på rekelag og kost meg til ca. kl. 24.00 både fredag og lørdag (uten strikketøy).

Nå skal jeg sette meg inn i tvstuen, får strikke ferdig buksen til Mathias så Marita får brodert på Mickey Mouse. Han så buksen sin i dag  skal si han ble kry for at den skulle bli hans. Slik er det når man elsker gult ;-).

Ha en flott ny uke, kanskje du er heldig å har ferie.

Ingen kommentarer: