16. aug. 2010

BENKEPLATER

Endelig...................

Vi skal tilpasse benkeplatene i dag, endelig.
Det er ikke store jobben, men er det ikke slik da at man alltid tar det enkleste til slutt....

Vasket jo ned kjøkkenet i uken som var, det var overraskende rent, litt fett var det selvfølgelig, men hadde regnet med mer.

Vi har ikke mottatt merkene til bilen enda, så jeg har ringt i en uke. Vegvesenet har tydeligvis mange som ringer. Men i dag kom jeg gjennom, de var sendt men hvor de er havnet det vet ikke jeg. Nye blir sendt i dag, får vente med å bruke bilen til oblatene er på plass. Har lagt kvitteringen i bilen i tilfelle man må ut på tur.

Skal til søta bror i løpet av denne uken, samtidig stikker vi innom min kjære venninne Astrid. Hun er nå i Sandnes, regner med at hun er tilbake innen vi tar turen. Vil samtidig kjøre innom kirkegården, er spent på hvordan det er pyntet i år.

Når det gjelder strikking er jeg godt i gang med buksen, er snart ved benene, her går det unna. Har fått en del bestillinger så det er bare å stå på, herlig :o).

I dag skal alle gardinene ned, det nærmer seg høsten så nå er det på tide med litt endringer. Skal male gangen inn til badet samt alle tre dørene der. Det går ikke raskt med oppussingen her i huset, men jeg har jo masser av tid :o), he he.

Helgen om 14 dager får vi besøk av svigerinnen min Vera og mannen Ingemar, det blir koselig, men for sjeldent. Det er ett år siden hun var her sist. Det er så koselig å få besøk, de Sverige. Vi får ikke besøkt dem for ryggen til Arnfinn er for vond. Han har forresten ikke hørt noe om når han skal operere enda, men det er vel snart tiden nå. De skulle ta han i høst, så i løpet av 14 dager har han vel brevet regner vi med. 

I går var vi jo på kaffeselskapet til Jorunn. Hennes tantunge hadde laget en videofilm av oss alle under hele feiringen hennes på fredag. Skal si den var flott, passet til med musikk og det hele. Har bestilt en kopi av filmen, kjempeartig å ha i samlingen vår. Det var skikkelig artig, søstrene hennes hadde kledd seg ut med artige klær, parykk, hatt, briller, gamledagse vesker og et kjempestort bankongflagg. Noen andre av oss ble pyntet med gamledagse hatter, hansker etc. Jeg fikk et kjempeflott forkle og kossakhatt. Følte meg kjempelekker, men hva gjør vel det, dette var kjempeartig :o).

Ha en fin dag videre.

MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Ja, nå er det tid for høstgardiner her i heimen også:)