7. aug. 2010

FOR EN HERLIG LØRDAG

Så er det lørdags kveld, jeg koser meg i vinterhagen. For et vidunderlig vær vi har hatt i dag. 

Jeg har passet barnebarna mens Marita og Martin har vært på sjøen.De hadde fått 10 kg. Makrell, det var vekten ferdig renset. Herlig med fersk fisk. Så i morgen blir det fisk på brødskivene til frokost :o).

Vi ble kl. 19.00 bedt på grillmat hos Jorunn og Jarle. De hadde mange gjester fra før, men der var det som vanlig også mat beregnet på oss og i dag også våre barnebarn. 
 
Masse herlig mat, guttene spiste som vanlig godt og de fikk skikkelig skryt at de spiste så pent. Når Mathias var ferdig spurte han om å få lov å gå fra bordet, høflige er de også. (Stolt mormor) Vi var totalt 11 stykker, kjempekoselig.
 
Kl 22. reiste de andre til Svelvik for det er jo Svelvikdagene denne helgen. Jeg var sliten etter å ha løpt etter barna i hele dag i denne varmen, så vi fant ut at vi skulle bli hjemme. Godt er det sier nå jeg da, mannen var vel ikke så glad med engang, men når vi var inne hos oss selv var han veldig glad for at vi ikke hadde reist han også. :o).
Nå har jeg laget en blåbær/bringebær suppe, tv`n slått på. Det er på tide at jeg ser på alle oppussingsprogrammene jeg har tatt opp de siste ukene så hardisken igjen blir tom.


Strikketøyet er snart oppe av kurven, gleder meg for har nesten ikke strikket i dag.


I kveld avslutter jeg med et bilde fra en natt med en herlig varm himmel.




Sov godt etter hvert, kvelden er enda ung så legger meg ikke før om mange timer tror jeg.



Ingen kommentarer: