30. aug. 2010

MINNER

Da jeg ryddet i mine oppskrifter som jeg har samlet i mange år, dukket det opp en gave jeg fikk av min kusine Berit for mange mange år siden. Har spilt den på platespilleren, var faktisk ok. Litt skraping, men den er jo tross alt snart 50 år.
Fant også frem to bilder av meg selv, de er tatt på Klommestein i Frogn. Vi bodde der i mine første år før vi så flyttet ned til Drøbak nord i byen.


Inni boken står teksten som blir lest opp  når man spiller platen. Kjempeartig å ha slike ting etter barndommen :o)
Ellers så går det fortsatt i strikking her i heimen. Har begynt på en hals til meg selv, det går kjempetregt for det er mønster hele veien.
Det er et arbeid som jeg skal ha liggende på si. Det er ok å ha noe annet å pusle med også. Den blir sort og det skal bli pulsvanter også. :o)
Denne uken blir det Friskvern ti/on/to, gleder meg til å komme igang igjen etter forkjølelse og omgangssyken. Vi er mye bedre i dag begge to, så satser på at det blir lenge til neste gang vi blir syke.

Den store haugen med ved som ligger i hagen har de begynt på. Alt er snart kuttet i riktig størrelse, venter nå bare på kløyving. Maskinen skal lånes så det tar vel noen dager til før den er på plass regner jeg med.

Sengen står fortsatt bare klar for maling, kunne ikke gå i malerlukt når man er syk. (hadde ikke ork egentlig heller he he) Men får si det slik, den går ikke akkurat fra meg :o) den jobben.

Sinnasnekkern begynner i morgen på TV Norge, gleder meg til det programmen, fam. vår er med :o). Både gruer og gleder meg :o)

Ha en flott dag :o) her skinner sola fra en himmel som omtrent er uten skyer. Herlig!


1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Morsomt med slike minner fra barndommen. Den halsen og pulsvantene er bare lekkert. Gleder meg til å se det i sort:)