24. aug. 2010

Regn, regn og atter regn

Sannelig våkner man ikke opp til regn i dag også. Nå blåser det skikkelig, denne gang lå klesstativet i skråningen, he he. Kanskje på tide å ta det inn så det ikke knuser vinduene her. Er veldig opptatt av vær og vind, storkoser meg når jeg kan sitte i vinterhagen med strikketøyet, kaffen og se utoverfjorden. 

I går seilte den store bilbåten ut fra Drammen igjen, jeg måtte bare ta bilder for den var stor. Helt utrolig at den kom gjennom Svelvikstrømmen. Den ble hjulpet av to slepebåter, en forran og en bak som holdt igjen (bakket).
  
Dagen i dag skal jeg benytte til å rydde i mine oppskrifter, har printet ut og samlet mange fra ukeblader. De ligger nå i en stor verktøy koffert løst, vanskelig å finne igjen noe i det hele tatt.

Det nærmer seg jo jul, må planlegge julegaver til fam. og kjente som bare skal ha en liten oppmerksomhet. Da er det greit å lage noe selv så blir gavene litt fornuftige også. Fant forresten her om dagen min oppskrift på tovede nisser. De er så søte må se å få laget noen av de, det er kanskje på tide å lage noe til seg selv også.

Forsøkte meg på en bolero i går, den ble ikke pen....garnet ligger igjen klart til bruk :o). Har nå endel bestillinger som må gjøres ferdige så får prøve meg igjen på en annen bolero senere he he.


I dag er det to bukser i lyse blått og brunt som står for tur, så det er vel egentlig bare å sette igang. 


MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Det er skikkelig grisevær her i Østfold også:( Men, egentlig nyter jeg det, for da kan jeg få gjort mye kosejobbing inne. Utforsker gryteklutenes verden for tiden, og det er utrolig hva en får hjelp til på både Trådsnella og i bloggene våre:))