23. aug. 2010

Sommer på hell

 Nå er helgen over og solen skinner på en skyfri himmel. Deilig å våkne til dette herlige været. I går hadde vi besøk inne av denne lille luringen.
Gresshopper må ha sugeknotter på benene for denne hoppet bort på vinduet og spaserte rett og slett oppover. 

Lørdag hadde vi jo guttene, Mathias var ikke i form, men aktiv alikevel. Vi koste oss frem til ca. halv 9, da var det på tide å legge seg. Det gikk ikke lange tiden før Mathias kastet opp i sengen. Stakkars gutten vår, han kastet opp ytterligere to ganger den natten. Jeg la meg på gulvet ved siden av sengen, for var redd jeg ikke ville høre om han skulle kaste opp mer.. Stakkars gutt, men at han er  fornuftig det skal han ha. Siste gangen han kastet opp vrengte han av seg alt tøy og spaserte inn i dusjen og sa momo dette må vi vaske bort jeg må ha såpe. He he, klokken var vel nesten 3 på natten.

Guttene ble hentet ved 13 tiden for vi skulle hjelpe naboens datter og sambo med å flytte. Arnfinn og jeg med feber, hoste og hodepine, men det gikk da greit alikevel. Vi var 9 stk som sjauet og to som passet barnet. Alt gikk kjempefort og greit, vi var hjemme igjen ved 17 tiden.

Når barna kom hjem begynte Mikael å kaste opp han også stakkar. Håper det går fort over for guttene for å kaste opp det er ikke godt. Så får vi bare krysse fingrene for at vi ikke også får det.

Fikk ikke strikket så mye i helgen, men en bukse er ferdig. Skal nå prøve meg på en bolero som skal være i samme farger som buksen. 

Bananfluene eller hva de heter har selvfølgelig kommet tilbake til oss. Vi har hatt de hvert år fra aug til okt., Tarsan får jo friske grønnsaker hver dag så inni buret hans kryr det. Fikk et tips i fjor, skulle sette ut skåler med eddik. Det var veldig effektivt, alle forsvant ikke men ble kvitt mange av dem.


Nå får jeg hente avisen og en kopp kaffe. Har vært oppe siden 6, mannen sover enda, men kjenner jeg han rett våkner han når jeg går ut etter avisen :o).


Ha en flott uke :o)


MIRRA

Et bilde fra Svelvik
Bildet er hentet fra en boligannonse

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Høres ut som du har hatt litt å gjøre - uff, håper dere holder dere friske da:)