13. sep. 2010

Her ligger det sannelig mye ugjort........halvferdig...................

Har vært oppe i mange mange timer allerede. Våknet kl. 03.04 i natt, hoster og hoster, øreværk, samt feber så fikk ikke sove lenger. Ingen vits å legge seg i senga, for der blir jeg liggende å hoste. Har sittet i den store gode skinnstolen i to netter, da virker det som om jeg slipper unna litt hoste :O).

Har nå laget meg en liste over gjøremål som må prioriteres. Det første på listen var å gå igjennom skap, skuffer, poser og jeg vet ikke hva. Planen er å få litt oversikt over garnet og de uferdige håndarbeidene jeg har liggende. Helt utrolig at det går ann, jeg liker å ha masse å variere med, men dette tok kaka......:o).


Har nå sittet å rekt opp masse, bare tull å ha liggende, jeg har jo ikke engang lagt mønstrene sammen med håndarbeidet. Noe har jeg valgt å gjøre ferdig, men da vet jeg at mønstret er i mappen min.


Noe av det jeg fant var: (beholder)
Hvitt hekltet sengeteppe, har 4 rader igjen
Blå heklet gardin til badevindu, mangler 5 cm
Barnegenser mangler 1 arm
Sommertopp i bomull, bare stropper igjen.
Musetøfler mabgler pels og toving

Heklet duk til salongbordet, manglet 7 cm


Godt jeg har funnet det frem, ble faktisk litt hektet på å få alt ferdig, he he. Det er jo snart jul, mange som setter pris på en liten hjemmelaget gave :o). Det er jo tanken som teller.


Alt garnet ble tømt utover stuegulvet, sortert etter garntype og farger. Hentet en rull med brødposer så fordelte jeg de forskjellige fargene i hver sin pose. Posene ligger nå trygt i en stor søplepose som egentlig er til innsamling av plast.

De uferdige arbeidene mine er nå på plass i en stor kurv, gleder meg til å få den tom......

Nå er jeg helt gåen, klokken er jo snart 14, kanskje jeg trenger litt søvn, hørtes ikke det godt ut.......


Det jeg strikker på nå er remsen til såler, har forresten en nisse også som får seg noen omganger innimellom :o).


Veden er jo ferdig kløyet, men det er ufornuftig av meg å begynne med det. Får nok vente til feber`n er borte og hosten ett hakk bedre.


Før jeg setter meg til rette i godstolen pakket inn i pelspleddet mitt skal jeg feste trådene på de to buksene jeg har ferdig, men det tar jo bare en halv time.


Ha en god uke videre, host host..........

MIRRA

2 kommentarer:

Jordmor-Hanne sa...

God bedring! :)

Ulla-Bella sa...

Å dra frem garnet slik er faktisk noe av det beste jeg vet. Sortere, og få oversikt over alt det fine garnet:) Fortsatt god bedring. Folk hoster her omkring også, men enn så lenge har jeg klart meg.