18. sep. 2010

Mimrestund

Sitter her og tenker på hvor fort tiden egentlig går. Nå er det snart 5 år siden vi flyttet hit, helt utrolig hvor fort det egentlig går. Når jeg tenker på disse 5 årene har vi sannelig opplevd mye. De første 3 årene kjente vi ingen her ute, følte at vi gjemte oss bort. Alle har jo sitt å stri med, dagene bare forsvinner. Det er merkelig hvor fort man "glemmer" hverandre, slik burde det ikke være. Det tar faktisk mange år før man får opparbeidet seg en ny vennekrets, men det har heldigvis gått kjempebra for oss.


I løpet av disse 5 siste årene har sønnen funnet kjærligheten i Elverum, giftet seg, og stortrives med sin nye familie der. Datteren kjøpte seg leilighet, fant kjæligheten, så kjøpte de seg en ny bolig sammen og har fått to sønner. Livet er herlig, det er sikkert. 


Konklusjonen blir at mange kommer og andre går, trist at noen forsvinner men kjempeglad for de som blir og ikke minst de nye som kommer. ;o).
 
I går seilte Christian Radich forbi, de hadde vært i Drammen, Fikk tatt bilder, flott er den, litt synd de ikke hadde seilene oppe.
Arnfinn har endelig fått beskjed om når han skal opereres. Det blir i november, gruer oss begge to det er jo en stor operasjon, men satser på at han blir smertefri etter hvert :o).

Jeg skal ta MR av kroppen i oktober, fått time på Majorstueklinikken. Litt lang reise, men der fikk jeg time i løpet av en mnd, ikke dårlig.

Har tittet på endel blogger, sannelig er det mye flott som blir laget. Jeg har funnet flere ting jeg skal prøve meg på. Julemus, trekk til varmeflasken og flaskeskjulere. Det er jo skikkelig smarte førjulsgaver. Her i traktene er det tradisjon med Mølje og mange sammenkomster i desember. Da er det smart med ferdiglagde vinposer/trekk til vinen som skal gis bort :o).

I går ryddet jeg i bildemappene, det var sannelig godt. Laget et oversiktlig system som nå skal overføres på en nyinnkjøpt minne pinne. Er redd for at mine vel 4000 bilder forsvinner. Pc`n kan jo låse seg eller rett og slett slutte å virke.

I dag skal jeg fortsette på bestillingene mine, det er godt å ha noe å gjøre. OL genseren ligger for tur, den skulle vært ferdig for lengst, men har ikke hatt lyst og ork til å gjøre den ferdig. Må ta meg selv i nakken for å den ferdig.
Forkjølelsen har nå endret seg igjen, nå har vi knallrød hals, nesten ikke stemme og kan omtrent ikke svelge. Sjekket mine notater ble faktisk syk den 14 august, kanskje på tide å bli bra igjen.....


Nå får jeg begynne med mine gjøremål, ute regner det så i dag får klesvasken gå i tørketrommelen. Får formiddags besøk i dag, har vaffelrøren klar...nam nam.......

Ha en flott lørdag :o)

MIRRA



1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Rart hvor fort tiden går. Ungene blir store, og livet går inn i nye faser:) Enig at det er mye fint og se på bloggene for tiden - man får mange ideer til vertinnegaver og julegaver:)