29. sep. 2010

OL GENSER SNART FERDIG

Sannelig er ikke genseren snart ferdig :o). Holdt på å gjøre det store. Hadde glemt å fjerne markeringen for midt på ryggen. Satte meg til for å sy sømmer for å klippe opp armene. Det jeg gjorde var å sy midt på ryggen, var i ferd med å klippe da jeg merket at det var noe snodig. Heldig vis var jeg så våken at jeg sjekket. Ble helt skjelven, tenk om jeg hadde klipt i ryggen, er det mulig. Du ser kanskje den hvite sømmen inni genseren på vrangen.... Men nok om det, gleder meg til å sende den i morgen til eieren.

I dag har vi vært på båttur med Color Line, masse folk som vanlig og storkontroll på grensen. Bilen før oss ble vinket inn, det er jo ikke lenger enn en mnd. siden vi ble sjekket. Vi har aldri for mye med oss, men det er ekkelt alikevel. Nå er fryseren full igjen med masse godsaker som vi skal kose oss med i helgene fremover:o).

På vei begynte jeg på en bukse til en liten jente, kom helt til benene faktisk. Tror denne blir veldig nydelig den er hvit,rosa og melert med hvitt,rosa og lilla.

I morgen er det igjen trim, på reiseveien skal jeg begynne på tøfler til tantungen min og hennes 4 jenter. De har det så kaldt på gulvet så det skal nok bli godt med lange varme tovete tøfler før vinteren.

Nå sitter jeg med strikketøyet og har laget meg en deilig kopp med fruktsuppe. De har så gode supper (rett i koppen) i Sverige, kjøper alltid med noen når vi er der. Liker egentlig best blåbær og bringebær, men jeg vil ha litt variasjon også :o).

Ser i A-planen at tiden frem til jul er hektisk, håper jeg blir ferdig. Har faktisk begynt å stresse meg opp litt gitt ;o). Tenker mest på den store operasjonen til Arnfinn er spent på hvor lenge han blir borte og om det går bra. Han skal jo opereres på A-.hus, litt langt unna, men men ventetiden var årsaken til sykehusvalget. Har heldigvis fam. og venner som skal besøke han, da får jeg sitte på :o).(kjører ikke bil lenger)


Nå skal jeg fyre opp i peisen, huskaldt. Det er rart med det når man er borte hele dagen blir det alltid så huskaldt på denne tiden av året.


Ha en flott kveld videre, kos dere som meg :o)


MIRRA

 

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Så godt at du våknet før du klippet feil! Koselig med en båttur over fjorden, men tollen liker vi ikke nei:)