25. sep. 2010

OL GENSER

Nå sitter jeg med Ol genseren. Strikker nå det siste mønsteret på arm nr. to, det blir virkelig en herlig genser. 




Så er mine lange tøfler på føttene, snorer montert, men de er fortsatt fuktige. De ble litt store i føttene, men det gjør ingen ting, liker de store og gode. Når de er helt tørre skal jeg pensle på sklimiddel så jeg ikke sklir på parketten :o).


I går kveld begynte jeg med små tøfler til guttene, strikker de i fritidsgarn slik at de blir skikkelig varme. De skal ikke toves så det er jo viktig å ha tykt mykt garn. 

I dag sto jeg opp kl halv syv, gulvene er vasket, støv tørket bort og jeg er klar for besøk. Det blir jo så mye støv etter all strikkingen som foregår her i huset :O). 
Blir jeg ferdig med Ol genseren i dag skal jeg i morgen gjøre hagen klar for vinteren. Vi pleier å ha hagemøblene inne i vinterhagen, men i år skal vi oppbevare de ute med en stor og god pressening over. 

God lørdag videre :o)

MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Ol-genseren blir råflott. Flott fargevalg. De lange tøflene ser så gode ut - hvor har du funnet oppskriften til dem?