2. sep. 2010

Snart ukeslutt igjen

Så er det sannelig blitt september alt. Godt man har ved i boden. Vi var jo så uheldige med kjøpet i fjor, alt var jo skikkelig vått. Men den har ligget inne i hele år så nå er den knusktørr. 3ooo l klar for bruk :o).

Alt dette ligger fortsatt ute, men nå er det kuttet opp i riktig lengde.



Peisen er nå i full gang med å varme opp huset. Det er bare 9 grader ute og veldig huskaldt. I dag skiftet jeg til dundyner gleder meg skikkelig til å legge meg.
Skal opp kl. 6 for det er trim i morgen. 
I dag har vi passet barnebarna etter barnehagen for Marita og Martin ville så gjerne ut med båten. 

Vi har storkost oss selv om det var kjølig ute. Guttene fikk på seg hver sin ullbukse så de holdt seg varme. Godt jeg hadde strikket bukser til dem.


Nå har jeg 4 bukser ferdig pluss genseren og luen. Alle tråder er festet så nå er de ferdige til utsmykning :o).


I dag har jeg funnet frem oppskrifer på juleting som skal lages før jul. Satte selvfølgelig i gang med en gang. Like å ha flere prosjekt liggene som jeg varierer dagene med. Fant en oppskrift på noen nydelige engler, skal kjøpe garnet i morgen.

Jeg liker å begynne med julegavene tidlig, har allerede handlet inn 4 og har 4 hjemmeproduserte ferdig. Er den typen som ikke orker stress i desember, da skal man bare hygge seg ;o).

Til uken blir det vel en tur til søta bror igjen, på båten får jeg også kjøpt noen julegaver regner jeg med. Vin er jo alltid populært å få så får kanskje begynne å handle litt.

I morgen får vi besøk da skal jeg servere pepperbiff, kantarell, gratinerte poteter og en god salat ved siden av. 


Nå får jeg vel legge meg skal jo tidlig opp.


God helg til de som titter innom.



















Ingen kommentarer: