7. sep. 2010

Syke barnebarn

Hei igjen.


Kl. 10 i dag fikk vi forespørsel fra Marita om vi hadde anledning å hente Mathias i barnehagen. Han hadde over 40 i feber. Selvfølgelig kunne vi det :o) Vi riste til Drammen hentet bilsetet hos Martin på hans jobb, så videre til barnehagen. Han hadde 38,5 da vi hentet han.

Reiste rett hjem til oss. Han fikk i seg litt mat og drikke, samt febernedsettende. Nå ligger han i sengen og sover godt. Håper han er bedre når han står opp igjen. Det er jo så leit når barna er syke. Mikael hadde det jo i helgen så vi regnet med at Mathias ville bli syk han også.


Nytt fra strikkefronten er ikke mye å skryte av, men nå er i hvert fall settet til Mathias ferdig. Det kommer ikke for salg for Mathias ville ha det, det passet utmeket. Genseren kanskje litt stor men han vokser jo så mye om dagen :o).




Har jo som tidliger fortalt at jeg har laget ferdig mange poser til nye bukser. Her har jeg laget en i str. 1-1,5 år til en jente. Synes den ble frisk i fargene, bak skal det være en grønn krokodille :o)


Nå har jeg begynt på en i str. 98-104 i turkis og brunt. Den blir også veldig fin, skal ha den ferdig til i morgen. Når det gjelder pulsvanter og halsen jeg skal strikke til meg elv går det sent. Har jo strikket et par tøfler innimellom. De er klare for montering og toving, gleder meg til å få noe varmt på bena igjen.


Nissene har jeg ferdig tre av, det er 8 igjen. Har et flott kjelkelignende smijernstativ som skal dekoreres til jul. Den skal MMMM få til å ha i inngangspartiet. Har mange furutrær i hagen som skal fjernes, et skal jeg plante i stor potte,te på lys og noen kuler. Nissene skal plasseres på kjelken med granbar etc. Lager en mann, dame samt to små guttenisser :o). 

Marita er nå snart på vei hit for å hente Mathias, hun arbeidet bare til 14 i dag. Mathias er igjen våken, ser ut som han er bedre. Temp måleren min virker ikke, batteriet flatt, så får ikke målt den.


1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Så godt han har deg som kan hente han i barnehagen. Det er kjedelig når barna blir syke:( Det var et fint guttesett du har strikket, og den fargeglade buksa til jente var kjempefin. Ha en god uke videre:)