6. sep. 2010

VED




Endelig, all veden er fordelt og inne i boden. Det ble faktisk mye mer enn jeg trodde. Arnfinn og Jarle kløyvet nesten alt på søndag. De jobbet fra 11-17 så flinke karer har vi. Det er ca. 5 trær igjen, men vi venter med det til helgen. Jeg skal jo stable det også, har bare kastet det inn i boden. Boden er vel ca. 8 meter lang og 1,5 m bred så det er plass til utrolig mange stabler der inne, he he. Har fra før de 3000 l fra i fjor, det virker som om det nesten ikke er noe i det hele tatt :o).

Var hos MMMM fra lørdag til søndag. Mathias og jeg tok jo buss, han synes dette var skikkelig artig. Marita og jeg arbeidet hele natten med klær og sortering. Ungene vokser jo så fort så det er veldig greit å få sortert ut for smått tøy. Mikael arver jo etter Mathias så det blir Mathias som trenger masse nytt. Han vokser så mye om dagen, tror han har gått opp 3 str. i sko det siste året.

Strikking har det blitt dårlig med, men nå er det jo ny uke og 4 bukser som må lages. Skal gjøre ferdig en OL genser, har bare monteringen igjen, skal sende den til helgen er planen.
 
I kveld har jeg begynt på et par tøfler til meg selv faktisk. Mine gamle er utslitt og jeg fryser på føttene. Det har jo bitt så gulvkaldt om kveldene. Jeg er halvferdig, blir nok klarer for toving i morgen etter trimmen. Strikker i møørke blått og hvitt.


Skal forresten til Drammen på torsdag, trenger garn til de tovede dressene guttene skal få. Det er greit å bruke det garnet som er i oppskriften da tover det til korrekt størrelse.




Onsdag skal Arnfinn og jeg handle inn masse som trengs her i huset.  Det blir litt kjøring, CC Drammen, Drøbak og kanskje en tur innom Svinesund. Men det kommer ann på formen, vi er jo så støle i dag :O). Nå får jeg avrunne for tøflene kaller :o)


Ha en flott uke videre.




Ingen kommentarer: