15. okt. 2010

For en herlig fredag :o)

Vår datter fyller 25 år i dag, som tiden går..... Jeg har vært barnepasser for Mathias og Mikael i dag. De hadde planleggingsdag i barnehagen så da stiller såklart mormor opp. Vi har lekt med klosser, lagt puslespill, bygd bilbane og togbane skikkelig artig har vi hatt det.

Jeg tok bussen til Drammen, var vel fremme ved 8 tiden. Marita og Martin arbeidet til 4, jeg ble selvfølgelig hentet av min snille mann. Vi reiste innom butikken og var vel hjemme litt før 8. En lang dag noe jeg liker godt. I morgen skal vi dit igjen for da skal vi feire Marita :O).
Har ikke vært så flink med strikketøyet denne uken for har vært ute i hagen, ryddet bort krukker og møbler, fjernet ugress etc. Det tar sannelig tid, men det er et koselig arbeid i sola. Nå har det jo vært så herlige dager selv om det er kaldt ute.

Her inne var det skikkelig kaldt, har akkurat fyrt opp i peisen og vedovnen i tv. stuen. Det var bare 17.6 grader her inne, litt for kaldt sier nå jeg. Bra vi har veden inne i boden klar til bruk.

Nå strikker jeg en ny bukse med fletter, den blir skikkelig flott. Men det tar jammen meg lang tid, og så fort å gjøre feil :o(. Har rekt opp noen omganger, må være konsentrert hele tiden, begynner å ha litt vanskelig for å huske hvilken omgang jeg er på...... he he. Alder!!!!


Har kommet så langt, begynte på onsdag. Nå skal jeg fortsette for har ikke fått strikket i dag og i går kveld var vi på besøk så det ble minimalt med strikking. Har forresten også strikket meg pulsvanter i offhvite som jeg har tatt i bruk i dag. De var varme og gode selv om jeg brukte babyull med kun en tråd.

Ha en flott helg, klem
MIRRA

 

2 kommentarer:

Jordmor-Hanne sa...

Je har også lett for å glemme hvilken omgang je er på når je strikker mye mønster!! Man ser seg litt blind på det man holder på med. God hælj :)

Ulla-Bella sa...

Den buksa blir fin da!