31. okt. 2010

FOR EN HERLIG MORGEN

Nå går det på siste værset i hagen, men jeg har da noen som blomstrer enda :o) Til uken må jeg fjerne det siste avfallet, skal klippe bort alle blomstene fra Hortensiaene.

Hvilken herlig morgen, tenk dagen i dag blir en time lengere. Ja selvfølgelig om man står opp til vanlig tid da som jeg gjorde. Klokken viste 06.05 da jeg krøp ut av sengen. 

Har således fått gjort masse i disse morgentimene. En Blånisselue er ferdig og neste påbegynt. Festet trådene på kjolen som også er helt ferdig, og klar for levering. Sittet på internett sett på mange flotte oppdateringer på Bloggene, ja sannelig har jeg fått med meg masse i dag. Blånisseluene er laget etter oppskriften til:

Det var trist og grått ute når jeg sto opp, men nå er solen oppe og viser meg at vinduene må tas før det blir kuldegrader.....I løpet av dagen må jeg også se å få tovet alt jeg har liggene, det hoper seg opp :o), det er jo bra......

Har besøk av mange sidensvanser om dagen, det er så koselig når store flokker kommer dalene og lander i buskene våre, se bare her.

Arnfinn og jeg har kommet frem til at vi skal begynne å pusse opp det gamle badet. Det brukes i dag bare som vaskerom noe som er litt dumt. Flisene på gulvet skal skiftes ut da noen av de er sprukket. Tidligere eier unnlot også å legge fliser under boblekarret som var her da vi flyttet inn. Det er i dag på fyllingen, vi syntes at det tok for stor plass.

I morgen skal jeg begynne på genserne som er på bestilling. Alt garn er innkjøpt så nå haster det, det er jo snart jul. Tiden flyr fort, bare 8 uker igjen....... å jeg som har såååå mye å gjøre  :o).

Nå er det også bare 25 dager til Arnfinn skal opereres, er spent på resultatet. Aner ikke om han kommer rett hjem etter inngrepet, men det får vi rede på under innleggelsesmøtet han skal ha uken før operasjonen.

Vi har blitt enig med Marita at vi skal holde oss hjemme på julaften i år, litt uvant å være alene, det er faktisk første gang for Arnfinn og meg. Men det er nok det beste for Arnfinn så han slipper å ha masse folk rundt seg, regner med at han har mye smerter. Guttene er jo så små enda så det er sikkert kjempeartig for dem å få flere pakker dagen etter julaften :o). Ja selvfølgelig for oss voksne også, he he.

Nå får jeg begynne igjen med mitt, ha en flott søndag videre dere også.

MIRRA

 

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Du får jammen gjort mye om dagen. Flotte bilder du viser fra hagen. I dag tok jeg runden rundt her også, og det kommer jammen en og anne staudeblomst opp på nytt:)