7. okt. 2010

Høstferie med blandet vær :)

Helt utrolig hvor fort uværet ble borte i natt, det var nesten som å skru på en bryter. Det ble helt plutselig vindstille ,bråstopp med regn, helt utrolig. Morgenen kom med det herligate været, vi har det jammen meg godt. 

 I dag klarte jeg å forsove meg igjen, helt utrolig. Forstår ikke hvordan jeg klarer å sove så intenst og lenge. Skal snart til legen så får be henne ta noen prøver for å sjekke om det er noe jeg mangler i kroppen. Det er ikke uvanlig at jeg sover opptil 13 timer i ett strekk, det kan da ikke være normalt.

Nå har vi vært ute å fikset vinterdekkene, i morgen settes de på. Felgrensen var helt utrolig, nå skinner felgene, de ser faktisk helt nye ut :o)

I går kveld fikk jeg strikket en ny lue, ble så fornøyd med den jeg forsøkte meg på. Nå sitter jeg å strikker en ny hals som skal være litt lenger og bredere. Strikker med Fritidsgarn denne gangen, halsen blir myk og god. Ol genseren har kommet frem til eier og hun er veldig fornøyd,:o)

Marita sin fødselsdag nærmer seg med stormskritt, hun ønsker seg mye fint så nå har jeg funnet ut hva hun skal få av oss. Endelig! Vi har snakket litt i dag, vi snakket om at vi har liggende som ikke blir brukt. Så nå skal det ryddes både der og her. Jeg har en stor bod på ca 10 kvm som er stappet full av alt mellom himmel og jord. Vi har jo Fretex ikke så langt unna så masse skal gå dit. Hvorfor samle alt på en bod, ja si det.......greit å ha ikke sant. Men nå skal det bli slutt på all samling fremover. Noe skal jeg ta vare på men det meste skal vekk. Har laget meg en planlegger for hver uke frem til jul, den skal og må jeg følge (ellers blir det vel aldri noe av).

Begynner til uken, alltid greit å begynne på en mandag. Listen er ikke for stor pr. uke, da mister jeg fokuset tror jeg he he. Arnfinn blir jo borte noen dager i november da skal jeg benytte tiden å gjøre ting han ikke liker jeg gjør. Tror nok han både blir glad og imponert over hva jeg får gjort på disse dagene. Må jo selvfølgelig også besøke han, men det blir nok ikke hver dag.

Ønsker meg en skikkelig oversiktlig rundpinne oppbevaring. Er det noen som kan tipse meg om det finnes i butikk, mønster eller rett og slett et tips fra en kreativ person? Det hadde jeg satt utrolig pris på.


Nå får jeg strikke videre på halsen.


MIRRA

2 kommentarer:

Jordmor-Hanne sa...

En opprydning er som regel godt for sjela også ;) Og for de som itte har så mye, så er det fint å kunne kjøpe brukt for en billig penge.

Ulla-Bella sa...

Skulle gjerne hatt en smart oppbevaring for rundpinnene selv. Bare rot! Håper helga blir like flott som dagen i dag har vært.