30. okt. 2010

Julehefte

Familiens julehefte er innkjøpt, har begynt på nisselua. Guttene skal få hver sin, men gjør den om litt. Begynte på den ene i går kveld, snart ferdig. Lager den til blånisselue.

Har laget 4 julegaver denne uken, men kan ikke legge ut bilder før etter julaften he he. Har også tatt på meg en liten jobb, har heklet overdelen på en nydelig kjole til en liten pike. Den er ferdig heklet, men den skal pyntes med blomster så nå sitter jeg med den jobben.

Er for tiden veldig stresset, klarer ikke roe meg ned. Stresser meg selv opp, det er så mye jeg vil lage men blir så lei etter en stund. Må legge bort arbeidet for så å begynne på noe nytt. Ikke en bra situasjon å være i nei, håper de går over snart.

Her lager jeg en fin lue som jeg har funnet på siden til http://ihkdesign.blogspot.com/. Hun har jo så mange flotte oppskrifter som hun legger ut, er kjempespent på denne luen. Strikker den i dobbelt babyullgarn.

Har forresten laget ferdig en monsterbukse denne uken også, fikk en i retur. Den var faktisk 20 cm. for lang til barnet på benene. :(

 
Har jo snakket om en smart løsning for strikkepinnene mine. Nå har jeg endelig kommet på et brukbart system. Fikk for en god stund siden en stor verktøykasse av mannen som jeg oppbevarer mønstre i. Den skal nå kles med stoff og lommer til pinner på veggene.
Kassen er stor, den måler 57x41 cm så der skal det bli plass til mange strikkepinner.

Rundpinnene skal legges i langsgåene lommer, strekt ut mens settepinnene skal ligge i ståene lommer, synes jeg har vært kreativ nå :o). De små rundpinnene ligger nå i cd mapper, kjempesmart. Parpinnene har jeg et stort penal til se bare her:o)
Nå får jeg vel sette i gang med kjolen igjen, skal ha den ferdig i dag :o) Skal først lage meg litt mat, sette igang en vaskemaskin.  Får vel også fyre opp i peisen, det er jo så koselig når det regner og blåser ute, Selvfølgelig også lage meg en stor kopp herlig te :o)

Ha en flott lørdag videre :o).

MIRRA

1 kommentar:

Jordmor-Hanne sa...

Dissa juleheftene frister noe veldig! Desverre koster de en del...innbiller meg at Familien sitt er av de som har mest oppskrifter på strikk.