6. okt. 2010

Strikkedager

Onsdag allerede, (snart over den også) tiden flyr men jeg får da gjort masse om dagen. I går var det jo tur til Oslo, var hjemme igjen ca. 12.30. Strikket på sjalet på turen, ble nesten ferdig gitt :o).

Satte meg til med PC for å få noen nye ideer,  gikk inn på Sol.no, hobby og gratis oppskrifter. Der fant jeg noen fine smarte oppskrifter.
Begynte på en hals, den ble skikkelig fin. Tiden går jo så fort når man gjør noe man brenner for, fikk også strikket litt på tøfler som skal på marked.

I dag våknet jeg kjempesent, helt utrolig. Pleier å sette klokken på ringing men glemte det i går. Nesten 10, ikke noe særlig, liker å stå opp ved 7 tiden. Dagen har således blitt litt kortere men har da fått strikket alikevel.

 Her er det jeg har laget. Vet ikke om jeg skal ha frynser på sjalet, men det blir nok det. Lu.en er med fletter som er rundstrikket, halsene er strikket på pinner nr. 9, 2 r og 2 v. Her er adressen til strikkeoppskriftene ; 

http://strikkespinn.wordpress.com/gratis-strikkeoppskrifter
Har begynt på en lue til i sort. Garnet jeg bruker er Cortina exclusive fra Gjestal. Luen var veldig god på hodet, kommer nok til å lage flere i annet garn.

Nå er det vel på tide å rydde unna strikketøy og krype under dyna så jeg klarer å våkne tidlig nok i morgen. Her stormer det skikkelig og regnet øser ned.

Ha en flott kveld videre :o)