22. nov. 2010

Årets juleideer fra Allers

Først begynner jeg med et bilde av hagen bak huset, det er sannelig ikke mye snø å skryte av her :o)

Snødd mer enn det ser ut som har det, men her er det jo alltid vind. Snøen føyker bort med en gang om det ikke kommer mengder da :o).

De små strikkepinnene er nå i cd-futeralet, kjempesmart. Det blir jo en annen løsning for de lengre, det er under arbeid.

Futeralet kostet kr. 20,-, nå kommer det til nytte igjen. Bruker ikke cd plater i MP3 spilleren lenger nå går det i nedlastede melodier.

I går koste jeg med med nytt julehefte fra Allers, har forsøkt meg på de råtøffe tøflene i bladet. Nå er de sydd og tovet, ble kjempefornøyd. Hadde ikke Pt2 garn her hjemme så benyttet dobbelt Safir, det hadde samme strikkefasthet, brukte pinner nr.6.

Dette skal være en av kalendergavene til småguttene.

Nå som disse er ferdige må jeg titte litt for å finne flere smågaver til kalenderen. Mønster til lange gode votter og lue finnes også i bladet, kanskje jeg begynner på det snart.

I morgen er det jo trim igjen så må finne noe enkelt å strikke på turen.

Fant forresten Famieliens julehefte for 2006 ,der var det noen flotte nisser som skal lages og henges i taket ute over inngangsdøren. Gleder meg til 1 des. for da blir det julejente og gutt ute med hver sin lykt som ønsker alle velkommen :o). De lagde jeg for mange år siden. Arnfinn skar de ut for meg, det må vel være ca. 18/19 år siden jeg malte de :o). Det er sannelig koselig å ha noe hjemmelaget fra før i tiden også.

Vårt juletre er pyntet med mange gamle ting fra Arnfinns og  mine besteforeldre, noe også fra mine foreldre. Masse minner strømmer gjennom meg, er glad for at jeg har spart på dem.

Dagens gjøremål er utført så nå er det sofaen, strikketøyet og noen program på tv etter hvert.