25. nov. 2010

Blånisseluer

Så er nye luer strikket og tovet, og denne gangen passer de :o).

 
Oppskriften jeg brukte fant jeg på internett 
http://forum.babyverden.no.

Har også strikket den røde luen fra Allers juleideer 2010, men lagde den så den står i stil til dressen jeg lagde til Mathias :o)
I dag rydder vi videre på boden, det har blitt 7 søplesekker ikke dårlig det :o). Deilig å få ryddet, vi har så altfor mye.

Når man rydder opp blir det ringvirkninger rundt. Har så mye ståene rundt her og der, virker som at jeg ikke skal komme i havn før jul. Bokhyllene og bøkene flyttet vi i går. Bak de var det selvfølgelig ikke malt. Jeg har heldigvis maling igjen så det er bare å ta på seg maletøy å starte. Bokhyllene er fordelt på gjesterommene der skapene vi har flyttet til boden sto.

Begynner snart på en av genserne som skal være til de to buksene jeg solgte tidligere. De skal være ferdig til julaften så jeg begynner å få litt knapp tid, men det fikser jeg.

Går på antibiotika om dagen pga forkjølelsen jeg har hatt så lenge. I dag da jeg våknet var stemmen borte, tett nese så det er vel noe på gang igjen. VIRUS..........
Nå får jeg finne frem garnet og mønsteret til den første genseren før jeg setter igang med oppryddingen igjen.

Her er det skikkelig vind og gradestokken viste - 8,2 kl. 08.00 så det er skikkelig kaldt her på pytten. Sola skinner, men den varmer ikke akkurat så mye, bare bitte litt :o). Har fyrt opp i to ovner i dag så nå er det godt og varmt i hele huset.

Ha en flott torsdag videre.

MIRRA


 

2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Så bra at luene passet:) Den andre lua ble også flott. Synd at du stadig er like forkjølet, nå får vi håpe du snart blir frisk altså!

dorthe sa...

Så kjempefine luer du har laget. Håper du fort blir bedre av forkjølselsen:) Ha en fin helg:)