28. nov. 2010

For et vær i helgen

Så er denne helgen over snart, vi har hatt skikkelig vind her. gradene over -10 og vind på 15 det er kaldt og guffent gitt. I eftermiddag har det også begynt å snø så nå føyker snøen rundt husveggene. Store skavler med fin fin snø, det er sannelig koselig :o).(I hvert fall når man kan være inne)

Denne helgen har vi bare kost oss, Jeg har puslet med rydding, er snart i havn. Boden er skikkelig organisert så nå vet jeg hvor alt er. Skal kaste og gi bort alt som er til overs til uken. Fikk A-plan her om dagen så nå skal jeg velge en uke til året som skal avsettes til gjennomgang av skap etc.

I morgen når alt er på plass igjen skal jeg sette igang med maling av gangen. Har begynt på genseren som skal være til uglebuksen. Er snart ferdig med bakstykket. Skal ta fatt på armene i morgen tidlig. Blir vel ferdig i løpet av tirsdag regner jeg med.

Marita ønsker seg dresser til guttene, tror det blir Marius hun går for. Vet ikke om det blir henne eller jeg som strikker dem, det er et koselig sett, Marita fikk akkurat min Mariusgenser fra min ungdom. Tror mor strikket den til meg i 1972, men den er like fin. 

Har funnet frem julepynten, den skal sjekkes, kanskje noen av lyspærene er defekte. Godt å få gjort det i god tid før julaften :o).

Har akkurat sjekket ut, jeg må nok ut og måke snø igjen, godt å få gjort det gør den blir våt og tung.

Ha en flott kommene uke.


MIRRA






2 kommentarer:

dorthe sa...

Takker så mye for det fine svar jeg fikk fra deg. Ha stått på messe hele helgen..Ute i 14 kuledegradet...var litt kaldt og veldig lite folk. Dårlig salg. Ja nå er det julegaver.. Kosleig med sne da. Vi har litt her også, men lite i forhold til hva vi pleier å ha. Ha en riktig fin dag.

Ulla-Bella sa...

Du får jammen gjort mye-både strikking, rydding og maling da gitt! Husk og ta før/etter-bilder av det hele nå da:)