2. nov. 2010

Tovet

http://ihkdesign.blogspot.com/. Her kommer det jeg har laget etter INGRID'S STRIKKERI sine oppskrifter.

Først vinposen, den passet perfekt til flasken. Måtte tove den to ganger på 60 grader, har brukt Østlandsgarn. Har jo så masse restegarn liggene. :o)

Så har jeg heklet tøfler til meg selv, de ble kjempeflotte. Også fra restegarnet mitt som over :o).
Så til sist fra hennes oppskrifter, to Blånisseluer som skal gis til barnebarna. Har strikket den ene lik oppskrift og den andre i riller. De skal åpnes til den første episoden av årets julekalender på NRK. Det blir nok skikkelig stas :o).

Til sist kommer de nye tøflene til barnebarna, dette er min egen oppskrift.

I dag har jeg tatt bussen til Drammen for å levere kjolen. Litt av et regnvær, men det var skikkelig godt alikevel. Det blåste skikkeligså la igjen paraplyen hos Marita, den ville hele tiden vrenges.

I gårkveld etter et sjau i kassene satte jeg meg ned med et nytt strikketøy. Nå strikker jeg små herlige halser til barnebarna. Bruker pinner nr. 2 og babyull så det går skikkelig sakte. Men den blir skikkelig myk og god :o)

Lager etter hvert også et par votter og en lue så det blir et sett.

Nå får jeg vel begynne på kassene igjen før middagen skal lages. Har snart en søplesekk full med skrot som skal på søpla. HERLIG :O)

Ha en fortreffelig kveld.