26. des. 2010

2. juledag

Håper alle har hatt en fantastisk jul så langt.

Vi har hatt det herlig, kost og koser oss.
Vi feiret jo julaften alene i år Arnfinn og jeg.

Vi lagde Middag, i år var det pinnekjøtt med tilbehør
og selvfølgelig riskrem med solbærsaus til, Så koste vi oss
med skrapelodd og et par filmer.
Marita, Martin, Mathias og Mikael kom 1.dag til middag og
"julaften nr. 2". Middag ved 4-5 tiden, herlig mat. Hjortestek
og oksestek var på menyen med gratinerte poteter, viltsaus,
brokoli og blåmkål. Stekene langstekte jeg i folie, så de var perfekt møre, alle likte hjorten best :).

Så var det litt avslapping før vi fikk i oss litt dessert. Guttene
begynte å bli litt urolige så vi begynte med pakkene, da var vel klokken nærmere 7. Det var masse pakker, så nå har
alle fått det de ønsket seg :).  De dro hjem ved 10-11 tiden,
 Guttene sovnet i bilen men våknet
opp igjen da de var hjemme, men de sovnet med en gang de var
i seng, he he skal si de var slitne. To julaftner på rad er ikke vanlig kost, men de likte det skikkelig ;)

I dag inviterte vi Jorunn og Jarle på Brunch, masse deilig mat og drikke. De skulle videre til Jorunns søster kl. 4 på middag så nå koser Arnfinn og jeg oss med rester fra julen.
Juletreet var perfekt, gøy å hente i hagen. Selv om det er furu så synes jeg det tok seg skikkelig godt ut i stuen.

 Og det beste med alt er at det ikke drøsser :).

Lille julaften begynte jeg på en jakke til minstemann, den passet perfekt. Har nå begynt på bukse i melert garn som skal være til jakken. Guttene synes det er så artig å ha like klær så får gi de settene samtidig. For å gjøre forskjell det liker vi ikke :)



De fikk av oss garn til Marius sett og hver sin tovedress, skal begynne på de på nyåret. Det gleder jeg meg til for synes de er nydelige, de blir ikke i de vanlige fargene så det skal bli spennende å se hvordan de tar seg ut etter hvert.

Ha en fortsatt trivelig romjul :)
MIRRA

Ingen kommentarer: