16. des. 2010

Det nærmer seg styggelig fort

Så har vi gjort unna svensketuren for denne gang, tror ikke det blir flere turer i dette året.....
All mat er innkjøpt til alle dager bortsett fra julaften. Vi skal kose oss med pinnekjøtt og riskrem det er planen i år. Innkjøpet tar vi til uken, ingen hast med det :).

I går fikk jeg medling fra posten, garnet og min nye telefon har ankommet Svelvik. I morgen skal det hentes. Skal forresten passe guttene i morgen fra 16 - 21, Marita og Martin skal jobbe sent begge to. Gleder meg til det, skal bli koselig å åpne julekalender med dem og dr på Månetoppen :o).

Her kommer den siste tidens arbeider. Har strikket et par sokker i sort, tre nye nisser og settet med hals og lue. Marita har laget nissen på siden i  klasse, den skal nå henges opp i gangvinduet :)
I dag går det ikke i strikking med vasking. Tre maskiner er snart ferdige, vasker putene til spiseplassens stoler. Må jo ha de rene og fine til juleselskapene :). Så skal jeg ta kjøkkenet både utenfor og inni alle skuffer og skap. Det er så deilig etterpå når alt lukter rent og godt, gleder meg faktisk til det.

Nå snør og føyker det utenfor vinduene, er så glad for at jeg allerede har hentet ved :o). Ute er det -4,8 ikke så aller værst det da, men når det føyker og snør virker det kaldt nok. Peisen er i gang så nå begynner det igjen å bli godt og varmt.

Ha en flott torsdag videre :)


MIRRA

2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Lua og halsen ble jo flott:) Så deilig å få vasket litt i kroker og kriker - det blir julestemning av det også:)

Terria Fleming sa...

Beautiful photos and the things you are knitting are very nice. Happy Holidays!