14. des. 2010

Mer julepynt

I dag har jeg handlet litt julepynt. To hjerter til kulen jeg kjøpte sist uke. Nå henger de i stuevinduene og det er så koselig med dempet belysning og stearinlys rundt omkring.

Strikker gjør jeg innimellom nå har jeg strikket en lue som skal ha en flette rundt i offhvite med sløyfe. Litt over hodehalsen er strikket i halve offhvite og turkis. Prøver å få benyttet alt garnet som ligger her.
Det har blitt 3 par tøfler denne helg/uken et var i st 48 så det tok ekstra lang tid. Jeg har nå selv strikket et par til meg selv, har slitt ut to par denne høsten. Nå er de strikket i dobbelt garn så nå vil de være mer slitesterke. Antiskli skal jeg smøre på i morgen.


Onsdag er det svensketur igjen, det er jo snart jul og nyttår så vi får passe på å fylle lageret :). Noen julegaver skal også kjøpes det er jo masse butikker på Nordby senteret. har noen igjen, vanskelig å finne på til alle, men har litt ideer :o).


Nå er det snart tid for knekkebrød med ost og en stor deilig kopp te. Det er jo kaldt ute enda å da varmer jo en kopp te innvendig.
Fyr på peis og i ovnen har vi fikset etter hjemkomsten fra Svelvik og Drammen.


GOD UKE VIDERE, TA DET ROLIG I JULESTRESSET HUSK ALLTID Å TA EN GOD PAUSE IBLANDT.


Mirra
  





 

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Så fin lua og halsen blir:) Vi har selv vært i Sverige i dag og fylt opp lageret med julegodteri:)