29. des. 2010

Romjulstid

Sannelig har jeg ikke fått meg nytt kamera :). Herlig, det er et nybegynner kamera som skal brukes flittig det er sikkert.

Sony Alpha DSLR-A290L med 18-55mm Digitalt speilreflekskamera med 14,2 megapiksler, 2,7" LCD-skjerm og 18-55mm objektiv.

Selv førstegangsbrukere av SLR-kameraer kan oppleve overlegen bildekvalitet samt en rekke kreative funksjoner. SteadyShot reduserer kameraristing når du tar bilder uten stativ. Dette er perfekt for atmosfæriske motiver med dempet belysning uten blits og for bilder med høy zoom når du ikke har med deg stativ. Denne kraftige prosessoren håndterer store mengder digital informasjon fra kameraets sensor og gir konsekvent flotte bilder med lite støy. Koble kameraet til TV-en og kontrollere enkelt avspillingsfunksjonene med fjernkontrollen gjenom Bravia Sync. Innebygd støvbeskyttelse for sikker utskifting av objektiv. Den lysskarpe 2,7" LCD-skjermen er fullt lesbar selv i sterkt sollys.

 Lykkelig er jeg :o).

Hadde tenkt å begynne på jakke nr. 2, men jeg begynte på buksen til Mikael. Han skal jo være her nyttårsaften så da kan han ha det på seg her hos oss :)

Så vil jeg legge ut et bilde av solen i dag tidlig, den var faktisk helt rød, herlig og vakker var den :)

Gradestokken viste -15,3 kaldt som bare det. Glad jeg hentet ved i går gitt.  I dag skal vi kjøpe oss sengeforleggere, det er jo så gulvkaldt. Det er jo slik at man gruer seg for å sette ned benene :(.

 Nå er strømmen lest av, spent på hva regningen lyder på. Vi har brukt 4000 kw så regner med at den kommer på ca. 4-4500. I år har vi brukt akkurat det samme som i fjor så det er ikke ille egentlig. I fjor var det slett ikke så kaldt i nov. og des.

Cd spilleren er i gang med Il-Divo, helt nydelig musikk. Den går om igjen og om igjen, blir aldri lei deres første cd :o).

Nå glemte jeg forresten å fortelle om juletreet som falt i gulvet i går kveld. Tarzan falt ned i buret, stakkar han ble skikkelig redd. Ja det gjorde vi også, trodde det var noen som kom inn i stua, he he eller en som går igjen som var ute etter treet vårt.

Nå er treet ute igjen og alle kulene og pynten nedpakket :(.

Ha en riktig god onsdag videre.

MIRRA


1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Heldig du er! Det er skikkelig gøy med et godt kamera.