14. jan. 2011

Freda`n igjen! Herlig

Selv om man for tiden ikke er i arbeid er helgen like herlig:).

Her i huset går det i strikking og stryking. Har vasket så mange maskiner etter ryddingen på boden at strykehaugen er SÅ stor. Fant en hel ikeapose med T-trøyer til mannen som han plutselig ville bruke igjen. Han elsker disse forferdelige trøyene, men det er noe i at man skal ha på seg noe som er behagelig :)
Nå har jeg strøket i en time så måtte sette meg ned med en kopp kaffe, youghurt, noen nøtter og en banan. Jeg har slurvet i det siste med maten så nå får jeg ta meg selv i nakken igjen å komme i vanlig rutine.

Forsøker meg fortsatt frem med kameraet i går tidlig var det jo så herlig på himmelen. Ble ganske fornøyd med bildet, liker godt mitt kamera. Lett og enkelt å bruke.
På strikkefronten går det i den tovede dressen. Nå er selve dressen ferdig montert, masker til hetten er på pinnen og det er bare ca. 10 omganger igjen. Er skikkelig spent på tovingen så skal tove den senere i efta.

Da jeg ryddet på boden fant jeg igjen alle mine antikviteter som hang i stuen der vi bodde før. De skal få plass i hallen, det er ikke så mye egentlig men det skal bli koselig å få de opp igjen. Bildene vi har fra Mone Lerum skal henges på gjesterommene, der vil de passe utmerket sammen med Ida Elisabeth sine. Katter og barn :)
I dag er det vår datters siste dag på jobb, hun har vært der i 6,5 år. Håper hun vil trives på sin nye arbeidsplass som hun begynner på til mandag. Det skal bli godt for henne å ha fast arbeidstid fra 8-4, skift passer egentlig ikke til småbarns foreldre :).

Nei nå har jeg vel tatt min fortjente pause, stryketøyet kaller. Skal etterpå strikke ferdig hetten, sy den og selvfølgelig ta bilde før og etter toving. 
Ha en flott fredag videre.

Mirra

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

God helg Gerd, og kos deg med stikketøyet:) Så flink du er som får ryddet og sortert i kottet. Litt gøy å se igjen tingene også sikkert.