21. jan. 2011

Kaptein Sabeltann


Guttene har jo enormt dilla på Kaptein Sabeltann. Dalegarn har ikke lenger oppskriften, men det var en snill dame som sendte meg oppskriften :) :). Dette skal bli årets julegaver til guttene, til uken reiser jeg til Ulla i Drammen for å handle alt garnet :). Greit å ha det klart, for vet jo aldri når jeg finner ut at jeg skal begynne.

Det bestilte garnet er på vei, ankommer Svelvik i dag så har da tenkt meg en liten tur for å hente det i morgen. Det ble 26 nøster hvorav 4 er Big Fabel. Gleder meg skikkelig til det er hentet :).
Sannelig går det fort unna med veden her i huset. Nå har vi snart brukt opp 4000 l, to nye er bestilt. Får håpe det holder for denne vinteren. Vi har brukt mye ved, men minket på strømbruket. Bruker bare varmeovnene på natten, vi har jo to ovner og en peis så ikke så rart egentlig at det går litt ved. Gammelt hus og masse store vinduer det sier sitt :).

Har ikke fått strikket så mye har konsentrert meg om huset og gjøremålene der :) Litt av hvert å ta seg til hele tiden. Nå er klesdunkene igjen ajour og skapene fulle av nyvasket tøy. Deilig å bli ferdig med det. Noe stryking gjenstår, men det skal jeg ta senere i dag.

Nå er det Mariusgenseren som står for tur etter at alle vedposene igjen er fylt opp. Er ferdig med bolen og en arm, tror jeg strikker neste ferdig så jeg kan montere de samtidig :). Buksene tar jeg til sist. Har glemt å handle garnet til luene og vottene, men skal jo på Ulla så da skal jeg kjøpe det til uken. Er nok ikke ferdig med neste genser før da alikevel. Liker å lage en plan med alt så å endre den er ikke så greit :).

Ha en fantastisk helg alle sammen.

Her kommer dagens morgenbilde, -11,5 og solen på vei opp:)


MIRRA
 

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

De genserene blir jo perfekte julegaver til guttene:) Ønsker deg en god helg:)