29. jan. 2011

Tidlig oppe

I dag våknet jeg kjempetidlig, 05.30. Fikk ikke sove igjen, da var det like godt å stå opp. Det er fortsatt kaldt, men gradestokken beveger seg oppover.

Vi hadde en fin tur til Sverige i går, akkurat passe med folk. Var innom Nordby, der fant vi selvfølgelig masse god mat. Bilen ble full denne gangen også. Vi reiste sammen med nabofruen, så det var ikke bare oss som fylte opp bagasjen :). Været var fantastisk, ikke lange biten man skal ta før det blir endringer. Det var skinnende sol og +0,5 på Nordby, solen varmet ganske bra faktisk. Mellom Sarp og Vestby var det tykk tåke, noen minusgrader tror det var -7 på det kaldeste. Jo nærmere vi kom hjem sank gradene, vi endte på -12.2 og inne 15,9 skal si jeg fyrte opp i en fei.
Da vi kom hjem fikk vi besøk av Marita, Mathias og Mikael. De skulle på tur til badeland i dag, tror det ligger i Sarpsborg. De var helt i 100 for de skulle ligge på Hotel å skli og hoppe i vannet.

De fikk med seg strikkesettene sine som har ligget her ferdige en stund. De er jo så herlige, storkoste meg de timene de var her.
Ble etterlyst av mannen for han var hos naboene, tok meg en liten tur over, var vel hjemme igjen ved 23.30 tiden. Arnfinn snublet og har skikkelig vondt i benet. Får se på det når han står opp i dag, han klarte å gå på det så da er det vel ikke brekt.

Buksen jeg lager nå er klar for ben så jeg holdt skjemaet på turen. Marita hadde ikke sett Mariusgenserne men skal si hun ble fornøyd. Vi prøvde arm og bolene, passet helt perfekt til begge to :).
Hun gleder seg til jeg er ferdig så får vel strikke som bare det i helgen. De kommer vel snart en tur for jeg fyller år snart, da hadde det vært fint å ha de ferdige. Vi får se om jeg klarer ;).

Nå er klokken snart 8 så det er vel på tide å lage seg litt frokost, for det er jo veldig viktig.

Regner med at siste pallen med ved kommer i dag, skal bli godt å få veden inn i boden.  Det er godt man ikke blir arbeidsledig ;)

Ha en fortsatt fod helg :)

MIRRA

2 kommentarer:

Jordmor-Hanne sa...

Arbeidsledig blir man sjelden! Marius-mønsteret er så flott. Je strikka en til min Mathias i fjor og holder på med en til ei venninne nå. God hælj!

Ulla-Bella sa...

Ha en fortsatt fin kveld. Håper det gikk bra med beinet hans.