1. feb. 2011

Da er vi over i februar :) Nærmere våren.......

For en herlig dag i går..... Første på tapetet var å få tak i bløtkake, skal si det var vanskelig. Vi fant ut at vi faktisk bor på landet :). Dro til Sande, var innom alle butikkene inkl. bakeriet, ingen hadde. Så var det å reise til Svelvik, først Spar nei dessverre, men hos Rema hadde de i fryseren. Det tok oss faktisk 4 timer på denne handleturen :(.

Fikk besøk av MMMM, de kom rett fra jobb og barnehage. Lagde middag, og vi tok kakene litt senere. Mathias ville så gjerne ligge over, men måtte si nei til det.
Når de hadde dratt satte jeg meg til med buksen til Mikael, strikket ferdig ett ben og begynte på neste. I og med at det er plankekjøring å strikke rett på rundpinne oppdaget jeg ikke før jeg var over halvveis at jeg hadde fått med meg et nøste med gal farge. Måtte rekke opp og begynne på nytt. I dag tidlig oppdaget jeg at jeg også hadde brukt samme garn på det siste stykket på første ben.

Det er skikkelig irriterende at man får feil farge, men får jo ikke gjort noe med det nå. Det er bare å rekke opp og begynne på nytt.

Mye går imot meg om dagen, veden vi fikk var selvfølgelig våt den også. Vi skal sannelig ikke bestille hos han mer. Ergelig at de leverer våt ved, man skal jo ikke fyre med det. Fare for pipebrann og det er ikke noe særlig. Hva vi gjør nå har vi ikke funnet ut enda, det er jo en god stund til man ikke fyrer mer.

I dag vil jeg avslutte med en av de beste vitsene jeg har hrt i det siste.

 
Han Isak Klemet Hætta gikk til lege med en vanvittig plagsom eksem i baken...
Du kan få Hydrokortison, sier legen....
Da blei han Isak forbanna og skreik:
Ka i hælvæte ska æ me Hydro kort i Son? Æ bor jo for satan i Kautokeino, og har Essokort dær.
Ha en flott uke videre :)

MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Haha, fin vits:)) Du har ikke brukt for våt ved - den skulle ikke vært lov å selge før til neste vinter.