20. feb. 2011

SELVKOMPONERTE TØFLER

I dag er det 10 år siden min mor døde, tiden går fort. Tenker fortsatt på henne daglig. Min venninde skal sette på tulipaner for meg i dag for å markere savnet mitt. Det er jo ikke så rart man savner foreldrene sine, far døde tidlig 47 år, det var i 1969. Jeg ble boene hjemme hos mor frem til Arnfinn og jeg flyttet sammen, det var i november 1980. Når man bor hjemme så lenge blir det et sterkt bånd, man blir knyttet ekstra sammen det er sikkert.
Det er sannelig godt man har fotografier å titte på når man føler savnet ekstra tyngene.

I går kveld ble vi invitert bort på middag. For et herlig måltid sier nå jeg, alt smakte fortreffelig :)

I og med at det har blitt sene kvelder/netter før jeg har kommet meg i seng både fredag og lørdag føler jeg meg ganske trett i dag. Men jeg hadde vekkeklokken på for vil ikke sove bort en herlig søndag. Men selv om jeg står opp tidlig blir de ikke så effektive akkurat :). Sitter bare å koser meg, strikker, drikker kaffe, ser ut over fjorden og drømmer meg langt til langtvekkistan :)

Det har vært helt klart på himmelen og månen har vært oppe i flere dager nå så ante meg at det ville bli herlig i dag også.
Våknet til en flott sol, masse frostrøyk som flyr over fjorden. Fantastisk skue, gradestokken i sola viser -10.9 og i skyggen -19,2 så det er nok ganske kaldt ute. Har jo 1000 l ved liggene klar for boden, men vil vente litt utpå dagen med det i håp om at det skal bli litt varmere :)

Da vi var klare for middagsselskap og lørdagskos følte jeg at det skulle bli sene natten så jeg pakket min vanlige strikkebag. I går ble det garn til nye tøfler, har slitt ut musetøflene mine :(. Huff de jeg var så glad i.)
I dag ser de merkelige ut, men de skal jo toves. Hadde ikke noe mønster, her ser dere resultatet.
Gleder meg skikkelig til å se resultatet, fortsettelse følger om noen timer :)

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

De tøflene blir sikkert fine når de er ferdig tovet. Fing bilde av din mor, og det er sikkert og visst at det er viktig med slike minner.