25. mar. 2011

Hekling

 

Nå har jeg heklet første tallerkendemper som skal være årets julegaver. Alle skal få 20 stk hver, synes det var en fin julegave.
Den blå gardinen er gave til min venninne Astrid som skal ha den på sitt bad. Mangler ca. 5 cm pluss opphengskanten og pyntekanten rundt. Denne lå blandt ikke ferdig arbeid som jeg kom over i går. Der var det masse som jeg helt har glemt bort.

Sengeteppe til dobbeltseng med rosemønster som er sånn omtrent halvferdig. Seks store broderibilder som er godt påbegynte. Blir nok ikke arbeidsledig med det første. Bilde kommer etter hvert som jeg hekler radene sammen :)

Har også heklet ferdig mellomværk til sengesett som jeg skal sy til skuvesengen jeg fikk av naboen. Kjøpte hvite laken som jeg syr om og monterer inn mellomværkene i pute-/dynetrekket. Tror nok det blir flott. Da blir det en gammeldags og trivelig seng.


Etter bestemor arvet jeg broderigarn som hun brukte til hardangersøm. Jeg heklet da denne nydelige duken. Det er tidkrevene å hekle med en tynn tynn heklenål, men det er en skikkelig artig utfordring :)
 

Nå er jeg klar for å henge opp de nyvaskete gardinene. Har i dag vasket alle vinduene så nå ser vi skikkelig godt her i huset :).

 Vi er invitert bort kl. halv åtte i kveld så får vel komme igang med sminkingen :)he he.

God helg alle som titter innom :o)
MIRRA

3 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

For en jobb det må være å hekle slike store arbeider! Jeg er imponert altså:)

Margrethe sa...

Å, så mye fint! Har du oppskrifter også? :)

MIRRA sa...

Hei Margrethe det har jeg ;) Si bare fra hvilke du ønsker og gi meg mail adressen så scanner jeg de til deg ;)