28. apr. 2011

Hekleprosjekt vår/sommer 2011

Nå har jeg funnet frem mine oppskrifter som jeg har planer om å lage i løpet av kommende tid. Jeg har en stor bok med oppskrifter som jeg har samlet på i mange år. I dag har jeg funnet frem oppskriftene til dukene jeg skal lage til meg selv.
Duken måler 100x100, heklenål 1,25.
Anemoneduken måler 60x75, heklenål 1,25

Dette er favoritten min, den skal hekles først av disse fire jeg viser frem. Duken er heklet i dobbeltstaver, pinne 1,25 og det går med 2 nøster Grandi fra Marks & Kattens. Duken blir 47x92. Denne gleder jeg med til å begynne på :).
Drømmeduk nr 2. Denne blir den andre duken jeg setter igang med. Den er ganske stor hele 73x130, det går med 300 g med heklenål 1,25.

I dag blir det mer hagearbeid, i morgen reiser vi for å kjøpe blomsterjord. Fant noen frø i en boks i går, de er fra da jeg bodde i Drøbak. Lurer på om de kommer opp, jeg tror de er fra da mor enda bodde i Hagenbakken, det må jo være 20 år gamle. Det skal bli spennende å følge med på om de kommer opp. Tok av masse frø fra Stemorsblomstene i fjor som jeg også skal så.  Skal så de i det nye blomsterbedet jeg lager i år.

I dag er det overskyet, bare 14 grader men vindstille. Passer meg utmerket nå når jeg skal ut i hagen.

I morgen er det igjen helg, sannelig flyr tiden veldig fort, men da har man det jo veldig bra, kjeder seg ikke akkurat.

Ha en flott dag videre og til alle som skal på snelletreff  ha en flott helg i OSLO.

MIRRA 

Ingen kommentarer: