27. apr. 2011

Nå har jeg gått over til hekling

I og med at det nærmer seg sol og sommer har jeg lagt vekk ullstrikken min. Trodde ikke jeg hadde savnet hekletøyet, men sannelig hadde jeg det. Nå har jeg begynt på en duk som skal ligge på spisebordet. Har en perm full av mønstre til duker jeg alltid har hatt lyst til å hekle, men aldri kommet så langt.

Nå er jeg igang med den første, synes den er litt gammeldags av utseende noe jeg liker :). Har nå kommet halveis, den blir slik jeg forestilte meg den :).
Mønsteret er hentet fra Norsk Ukeblad fra 1993. Bruker vanlig bomullsgarn 12-4, og heklepinne 1,75.

I dag er det litt overskyet så det passer godt med litt luking i bedene våre. Har ikke fått kjøpt hagejord enda, gjør det samtidig som jeg handler åres stauder. Fikk jo fjernet endel busker i fjor, der skal jeg fylle opp med jord før jeg planter.
Var i går en tur i Sverige for å handle medisiner til Kevin. Vi tok Horten/Moss ferja for en gang skyld. Koselig tur hadde vi, reiste innom Drøbak på veien hjem, besøkte min venninne Astrid. Der fikk vi kaffe og julekake med brunost, det smakte godt :).

Vi var vel hjemme igjen ved 19 tiden så det ble en dag med mye opplevelser.

Da stikker jeg ut i hagen, ser det trengs :).


MIRRA


2 kommentarer:

Ulla-Bella sa...

Den duken blir sikkert flott:) Har tatt frem heklekroken jeg også:)

Elkat sa...

Så flott duk du hekler.
Nydelig.Skulle ønske jeg kunne hekle,men det går jo an å lære så vi får se...
Ha ei flott helg!