3. apr. 2011

Søndag med feiring av Mathias

I dag sto jeg opp kl. 8 til det skikkelige tåkehavet. Det lettet heldigvis etter hvert. På formiddagen lå det en kjempestor båt rett utenfor her som ventet på tauebåter. Den kunne ikke ta seg inn i Svelvikstrømmen alene.



Da vi dro til Mathias sitt fødselsdagsselskap var den kommet fem til Drammen. Det var litt av en størrelse, herfra ser den egentlig liten ut, men det var den ikke. Masse biler hadde den med seg, de blir lastet av på kaia i Drammen.
Tok masse bilder i dag, hadde ikke med kameraet til MMMM, hadde flatt batteri, typisk meg. Men fikk tatt bilde av badestranden rett nedenfor oss, det tar vel 10 min. å gå dit ned, kan ikke gå rett ned, for bratt og farlig.

Kevin var også ute med oss når vi tittet på båten, se hvor herlig han er :)>

Har laget 5 sitteunderlag til guttene, mangler å gjøre ferdig en ny kylling, det ble tre jeg leverte i dag. Har to Hello Kitty ferdige, men de var ikke tørre.

Min søster har i dag sendt meg en link hvor man kan strikke til prematurbarnene på riksen, prosjektet heter
 
Oppskrifter finnes på siden her
http://www.amandaprosjektet.org/


hun sendte også en annen link
 http://nepaltepper.blogspot.com/


til dere som er glade i å strikke, har noe ULL-garnrester i en krok og kjenner at dere vil lage en lapp eller flere:

Lapper:
Lappene vi strikker er ca 15x15 cm (skulle det avvike finner vi alltid noen som passer ilag :) )
Det er viktig at det er ULL. Det er det som varmer best :)
Ikke feste trådene, da har vi noe å sy dem sammen med. Ha gjerne lang festetråd, gjerne en halv meter.
Nepaleserene er fargeglade folk og det er herlig med spreke farger.
(hvit er dødens og sorgens farge i Nepal og er derfor ikke så aktuell farge å strikke hele tepper med. Er ikke så stas å kle hvitt på nyfødt baby der. Er ok med noen hvite lapper innimellom, men ikke helt hvite tepper)
Remser:
Hvis dere vil bidra med flere lapper kan dere strikke dem etterhverandre om dere vil. Når du har strikket 15 cm i en farge bare skifter du farge og strikker 15 nye cm. Da blir det færre lapper å sy sammen.
Hele tepper:
om dere er flere i samme området som strikker blir vi svært glad for ferdige lappetepper : )
(de fleste teppene som er sendt måler ca 1meter x 1 meter+)
Det er like fantastisk hver gang det kommer strikkelapper eller ferdige tepper i posten eller på døren. Da vet vi at det hjelper, varmer og gleder noen på Okhaldunga Sykehus.

Jeg håper noen av dere lar seg inspirere til å finne frem ull og pinner for å varme og glede andre.

Lapper/tepper kan sendes til;
Jorunn Aadland Dørdal
Nordre Gommershaugen 1 B
5254 Sandsli


Jeg har bestemt meg for å lage noen lapper og tepper, har jo så masse gammelt ullgarn liggene. Håper andre som leser dette også vil bidra, ha en flott kommene uke.

MIRRA 

Ingen kommentarer: