8. apr. 2011

Sortering av garn



Så er enda en gang garnet sortert. Sannelig har jeg masse garn. I og med at det er vår og varmen kommer sigene blir det for varmt i hendene å strikke med ullgarn.

Det ble en stappet full søplesekk med bomullsgarn, det var mest hvitt heklegarn for er i gang med dobbelt sengeteppe, litt på si.
La alt garnet til de kommene monsterbuksene i den ene kisten min. Greit å ha alt liggene klart for strikking. I den andre store kisten ligger alt garnet fra Strikkenett,


hentet jo en stor pakke i går, herlig. Nå venter jeg den siste pakken fra Litas garn, gleder meg. Kjøpte meg Familien og fikk med 4 hefter fra Drops :o). Herlig

Jeg heklet i går en flaskeskjuler til Zaloflasken, he he.
Så var det de to par med ny type tøffeloppskrift jeg har forsøkt meg på. Nå har jeg tovet de tre ganger og de venter nå på strikk av vrangbord. Er enda ikke fornøyd, hadde planer å kaste de, men jeg prøver videre. Se bare disse snodige, her er de tovet to ganger og er fortsatt merkelige i fasongen.

Disse er/skal være til en tre og fireåring. Vanskelig å se på bildet, men de er ca 15 cm. fra under benet og opp på vristen. Etter 3 toving er de nå ca. 10,5 så er igang med vrangborden igjen. Den som er på bildet er strikket med 2r og  2v, nå tar jeg 1r og 2v.

Nå skal jeg ta på meg hageklær for nå er all snøen borte fra bedene og plantene trenger sårt stell :)
Ha en flott helg alle som titter innom meg.Helt utrolig jeg har over 10 000 besøkene, det setter jeg utrolig pris på.

Her er et bilde fra mitt hjemsted i Drøbak. Bildene er ikke noe jeg har tatt, det er lånt.

Huset er oppusset og modernisert, det er et veldig flott hus :)
Legg til bildetekst
Huset ser du nederst i høyre hjørne, det med rød taksten. Bodde her frem til 1980, flyttet så til Oslo med min ektefelle. Det var stor forandring det, huff.........


Det du ser på bildet er Oscarsborg Festning, Håøya og Sundebrygga som båten til festningen gikk fra :).


Men jeg har det da flott i dag også :) her på pytten :) sammen med min kjære :o)


Hadde planer for hagen, men her blåser det storm i vindkastene tror jeg. De utvendige persiennene blåste ut av de nedre festene så ja det blåser og jeg blir inne.

MIRRA 



Ingen kommentarer: