15. apr. 2011

Trallala da er det fredag, mange skal sikkert på påskefjellet

Vi skal holde oss hjemme, det skal bli godt å ikke gjøre noe annet enn å kose seg. Kanskje det blir en dagstur ett eller annet sted, men regner med at vi får litt besøk også. Har hørt rykter om at jeg skal ha en eller begge barnebarna en dag eller to i påsken :)
det gleder jeg meg til.
Vi fikk overraskelsesbesøk på onsdag av MMMM, de kom rett etter barnehage og jobb. De meget omtalte tøflene passet selvfølgelig ikke. I og med at jeg har tovet de 3 ganger ble de sannelig for små. Nabodatters datter blir nå den lykkelige eier av to par :). Godt man har noen man kan gi de videre til.

På torsdag overrasket mannen min med en plante, kjempekoselig. Han er så oppmerksom og veldig glad i å kjøpe blomster til meg, noe jeg setter utrolig pris på.

Mine orkideer er i blomst og knupp, de er jo så vakre. Denne fikk jeg av Martin i fjor. Blomstrer for tredje gang, så den er flittig :).

Var under huset for å sjekke om det var veldig vått etter snøsmeltingen, sannelig fant jeg ikke et trau liggene der. Det så gammelt ut så jeg vasket det å satte det ut i gangen med trollet mitt oppi :)
Så til slutt litt om strikkingen min. Har begynt på kaptein Sabeltann, bakstykke til den minste størrelsen. I og med at jeg aldri har strikket mønster på vrangen før måtte jeg ta en tlf. til min venninne Astrid. Joda hun er en god lærer så jeg forsto etter hvert hvordan jeg fjør det. Satte igang i går kveld, men det ble sannelig ikke et bra resultat. Jeg husket eller tenkte ikke på at jeg strikket frem og tilbake så jeg lagde annenhver omgang vrang......... hutte meg tu at det går ann.

Jeg måtte da rekke opp hele mønsteret i dag, men nå er jeg på god vei igjen. Resultatet ser ganske greit ut, har nå igjen 15 omg. av mønsteret. Men jeg ser positivt på det, jeg har jo fått mer erfaring med å strikke mønster på vrangen.
Ha en flott helg, og god påske til dere som reiser i løpet av helgen.

MIRRA
 

1 kommentar:

Ingrid sa...

har aldri prøvd å strikke mønster sånn for det ser vanskeleg ut.
blir nok ein flott gensar.