14. mai 2011

Blomstene

gror så det suser her om dagen, kan nesten se forandringer fra dag til dag. Rhodendendroene er i full blomst, det er også Vårvortemelken. Hortensiaeneog Klematisene er i knupp  mens Hostaene er i fremmars :)
Når det gjelder hekling er jeg halvferdig med neste duk, det er en oval liten duk som skal være på en av sjenkene våre.

I går kveld ble det grilling som vanlig, smakte fortreffelig som vanlig. Mitt andre Amandateppe er snart ferdig, skal lage et par til før jeg sender de avgårde.
Til mandag skal vi kjøpe nytt gardinoppheng på vinterhagen, det skal bli godt. Liker meg ikke når gardinene ikke henger slik jeg vil ha det. Da skal jeg samtidig se etter nye litt lysere gardiner for å ha der inne, i dag har jeg burgunder.(Trist på sommeren.)

I dag har vi sittet ute noen timer både i solen og på skyggesiden. Koselig har det vært, Arnfinn har lest avisen for meg mens jeg satt med kaffe og hekletøy. Kan man ha det bedre :o).
Nå er det tid for litt rydding i blomsterbeddene, skal lage de ferdige slik at alt er klart for innkjøp av nye stauder. Begynte jo som smått med å fjerne noen krypbusker i fjor, nå er det jorden som skal tas ett tak der.

Ha en flott helg videre, MIRRA





.



1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Nydelig bilder:) Jeg elsker også Vårvortemelk, og nå står de virkelig fint:)