8. mai 2011

Guttene på besøk

Mathias og Mikael kom på fredag ved 13 tiden. Været var nydelig så vi var ute til nærmere 5, så ble det middag, tvkos og skravling :). Mathias er i alderen som man hele tiden spør hvorfor, hvordan etc. Mikael er bare opptatt av tiss og promp så det blir masse tull og tøys her hos oss. De er så flinke til å spise så det er aldri noe problemer med maten. De spiser stort sett alt, mest glad i fisk faktisk til middag.

Mathias vekte meg 3, 5 og 7 så det ble en urolig natt på meg. Vi sto opp, lagde frokost så barnetv. og badet.  Etter badet var det youghurt som var største ønske til begge guttene. Da den var inntatt bar det ut for å pynte videre ute. De hjalp meg litt med å fylle på ny blomsterjord og sette stemorsblomstene i utepottene.
Sist de var på besøk bestilte de kjøttkaker, men det var glemt. I dag ville de ha pannekaker. Mikael lagde røren og Mathias fylte opp i stekepannen. Storfornøyde var de begge to, men det er godt da :).

Så var det ut igjen, nabogutten Ken Robin hentet sparkesyklene sine med tre hjul, det var veldig populært, fikk de ikke inn før ved 8 tiden.  Da var det en ny runde på badet før litt tv-titting slik at de kunne lande før de gikk i seng :9


 Guttene skal hjem igjen i morgen tidlig. 

Har ikke akkurat fått heklet noe i helgen men har da heklet litt siden sist jeg viste frem bilde. Jeg la det vekk da guttene kom, begynte på en liten løper for klarer ikke store mønstre når de er her.
Når det gjelder hagen er forsiden helt ferdig, nå også fylt på med jord og pyntet med stemor rundt omkring. Når guttene reiser i morgen må jeg fortsette på sjøsiden. (om jeg orker da, he he gutta tar mye energi ) En ting er sikkert det går ikke fra meg.

Nå er klokken mange, får vel krype til køys, det er vel ikke lenge før de vil opp igjen selv om de sovnet sent ikke før halv 10.
Ha en flott søndag.

MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Kan tenke meg guttene koste seg med hagearbeidet:)