20. mai 2011

Hagen

I dag tidlig våknet jeg ved 7 tiden til sol og litt vind. Efter morgenkaffen og frokost fant jeg ut at jeg skulle ta tak i uteområdet på sjøsiden.

Har liksom ikke kommet igang grunnen er at det ikke ser ut. Regner med at jeg må nedlegge mang en time for å få det tålig bra. Men men det er kjempespennende da :). 
Har nå vært ute i tre timer, ikke store flekken jeg har tatt enda, men det går sakte men sikkert fremover.
Dette er resultatet så langt
Vi har jo en naturtomt med masse fjell og steiner så det er litt av en utfordring.  Har jo kommet litt på vei, for de som hadde eiendommen før var så glad i trær, vi har nå fjernet masse av de men det er litt igjen som står for tur. Det værste er jo å få opp alle røttene.
Denne roten skal til pers i morgen :). Har tatt noen bilder av terrenget som skal fikses så du ser hva jeg har forran meg.


Solbær og rips skal få seg en flott plass etter hvert
Her skal det litt større planter som Rhodendendro, Løyntnanshjerte og Liljer.
Dette er på siden av det nye påbegynte bedet :)
Nedenfor terrassen

Nå har jeg gitt meg for i dag, skal nå stelle meg for nå fikk jeg akkurat tlf. fra Marita som kommer på besøk.  De har sikkert med seg sparkesyklene for de ble med dem hjem sist, de ville ikke slippe dem. I barnehagen har nesten alle slike så da er det jo greit. Men forutsetningen var jo at de skulle ta dem med når de kommer på besøk.


Når det gjelder hekling er jeg godt igang med en flott duk synes jeg. Den kan lages så lang man vil, noe som passer meg perfekt. Den er full av roser, den vil passe på vårt store drageskap :).


Ha en fortreffelig helg :)


MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Dere har litt av en jobb med hageanlegg, men er godt i gang ser jeg:) Så fin duken er:)