22. mai 2011

Skal si jeg hadde en avslappene lørdag :)

Det er ikke alltid man kan slappe av som man vil, men i går hadde jeg en flott dag.  Sto tidlig opp, gjorde ferdig dagens gjøremål, så en tur på butikken for litt helgehandling.

Fant etter hvert ut at jeg skulle sjekke hva som står i kassene på det kommende hobbyrommet. Sannelig har jeg mange ting for hobby :). Fant lærebøkene mine om hvordan man skal tegne. De er kjøpt hos Sløyd Detalj i sin tid, liker de godt.
Naboen inviterte oss på festivalen som er på Fossekleiva, men jeg avsto. Jarle og Arnfinn tok seg en tur, det hadde vært kjempekoselig der nede. Masse folk og fin musikk og stemning.

Da var det bare for meg å sette igang med hobbyene mine. Duken jeg begynte på til helgen blir ikke fin så den har jeg rekt opp tre ganger og skrinlagt den for en stund. Fant en ny duk på fredag som jeg fortsatte på. 

Etter butikkbesøket satte jeg meg ned for å tegne litt, kjempeartig. Synes selv jeg fikk hesten jeg tegnet tålig bra, men det er jo kjempelenge siden jeg har tegnet så må nok tegne mer for å få draget tror jeg.
Hagearbeid sto jeg over i går for er kjempestøl :). Har jo mange dager å stelle der nede på, nye planter skal jeg ikke kjøpe enda, venter vel en uke til.

Slik ser det ut på heklefronten, det tar sannelig lang tid når det er så mange masker, he he. Når Arnfinn og Jarle dro fortsatte jeg med litt tegning og hekling. Satt oppe til ca. 2, vanligvis slåkner jeg ved 12 tiden. Oppholdt meg stort sett i vinterhagen med litt god musikk fra IlDigo  samt musikk fra 80 tallet. Har laget meg en spilleliste på Spotify med bare gamle yndlingslåter, herlig.

Tv var således ikke på, sannelig er det herlig uten all den reklamen :)

Størrelsen på duken blir 70x70 pluss pyntekanten rundt. Hekler den i samme pinne og garn som tidliger 12/4 og 2. Har i sin tid fått masse garn når jeg heklet som værst. Jeg nøster og nøster, tror jeg har igjen 20 fedd til nøsting. Er så glad jeg fikk av min kusine for flere år siden et hespetre :). Det har og er til kjempestor nytte.

Den andre duken jeg også hekler på er denne søte lille ovale brikken. Størrelsen blir ca. 70x30, men må nøste garn før jeg fortsetter på denne.
Her bruker jeg også pinne 2 men garnet har mer glans men samme tykkelsen. Denne skal ligge på det store drageskape vårt.

Har nå laget planer for juni mnd. skal male huset og hekle nye gardiner til gangens vinduer. Der ute er det to store vinduer og en dobbel terrassedør. Hadde tenkt å hekle panelgardiner men har nå funnet noen som falt mer i smak, se bare her :) Nydelige spør du meg , litt gammeldagse og med en artig fasong.

I går fikk jeg en bestilling på en heklet jakke. Hun kommer hit om litt, så det får vel være arbeidet resten av mai. Mønsteret har hun funnet i et ukeblad og det er Dropsgarn så regner med at det er et mønster derfra også. Gleder meg til prosjektet.

Ha en flott søndag videre.

MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Så fin tegning - du bør virkelig få frem tegnesakene igjen ja!