24. jun. 2011

Bolero på gang

Klarte selvfølgelig ikke å la være å begynne på en av boleroene jeg har plukket ut som neste prosjekt. Begynte med det brune/gullgarnet i dag tidlig. Men det ble ikke så mye hekling, he he. Det var mannen som måtte ha hjelp, han begynte med plattingen. Jeg gravde renne til første bærestolpe, det er jo veldig viktig å få lagt den første helt i vater og i rett vinkel. Etter mye pes, det var store stener som var fyllmasse :( sannelig tungt å få opp.


Men nå er vi igang det er jo det som teller. Vi gikk inn igjen ved halv 8 tiden, da hadde jeg fått nok. I morgen skal vi på biltur da må hekletøyet være med. Er nesten tom for sort farge på printeren, får prøve å riste boksen for å få skrevet ut mønsteret.


St. Hansaften, fikk ikke skrevet ferdig i går. Nå er vi tilbake etter en koselig kjøretur. Er glad for at vi reiste bort i dag, her har det vært et forferdelig vær, ja dere har kanskje sett det på nyhetene. Det slo ned i en trafomast rett ovenfor oss her på Bergeråsen, haglebyger og et forferdelig regnvær. Strømmen har vært borte fra halv 3 til 7 i kveld, alarmen i fryseren ulte når vi kom inn. Der var det bare -7 mot normalt -22.


Fikk ikke heklet så mye, men har da kommet litt på vei.

Mønster


Har kommet litt lenger enn dette, er fornøue så langt.


Håper det blir fint vær i morgen så vi får fortsatt på terrassen :).
Har forresten fått forespørsel om jeg kan lage en bunadsveske til Spar Kjøps festdrakt. Det skal bli spennene, klarer vel det får jeg håpe. Men den får vente en stund, skal vel ikke ha den før 17 mai til året tror jeg.


Nei nå er kl 24.00 så kanskje på tide å legge seg. Ha en fin helg.


MIRRA

1 kommentar:

Ulla-Bella sa...

Så flinke dere er! Boleroen ser flott ut, og perfekt garn:)